تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 34329

۱۸۰۰ مورد بازداشت در قدس اشغالی از ابتدای سال جاری تاکنون

۱۸۰۰ مورد بازداشت در قدس اشغالی از ابتدای سال جاری تاکنون

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، این مرکز اعلام کرد، در این موج از بازداشت‌ها همه اقشار قدس از زن و کودک گرفته تا رهبران اسلامی و ملی و حتی بیماران و پیر دیده می‌شوند. ریاض الاشقر، سخنگوی مرکز مطالعات اسیران فلسطین گفت، هدف از اقدامات جنایتکارانه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، این مرکز اعلام کرد، در این موج از بازداشت‌ها همه اقشار قدس از زن و کودک گرفته تا رهبران اسلامی و ملی و حتی بیماران و پیر دیده می‌شوند.
ریاض الاشقر، سخنگوی مرکز مطالعات اسیران فلسطین گفت، هدف از اقدامات جنایتکارانه اشغالگران علیه مردم قدس به ویژه بازداشت کردن آنها این است که آنها را خسته کرده، از دفاع از قدس و مقابله با یورش‌های روزافزون به مسجدالاقصی بازدارند و شهر را از مردم اصلی آن خالی کنند.
وی افزود، موارد بازداشت کودکان قدس در طول نیمه اول سال جاری به ۴۳۵ مورد رسیده است. همچنین طی این مدت ۵۵ زن بازداشت شدند که اکثر آنها پس از بازجویی آزاد شده‌اند.
الاشقر گفت، مقامات صهیونیستی در این مدت اسرا، آزادگان و خانواده آنها را در قدس به شدت مورد حمله قرار دادند، به منزل ده‌ها تن از آنها یورش بردند و اموال آنها را به بهانه اینکه از تشکیلات خودگردان فلسطین دریافت کرده‌اند، مصادره کردند.
وی ادامه داد، مقامات صهیونیستی در نیمه اول سال جاری به سیاست صدور حکم تبعید، حبس خانگی و احکام اداری در حق مردم قدس ادامه داده و ۸۵۰ مورد حکم تبعید صادر کرده که اکثر آنها تبعید از مسجدالاقصی، شهرک قدیمی و مناطق اطراف آن است. رژیم صهیونیستی همچنین بیش از ۲۱۵ حکم حبس خانگی و ۸۸ حکم اداری علیه اسیران صادر کرد.
مرکز فلسطینی مذکور خواستار تقویت مولفه‌های ایستادگی مردم قدس، ارائه حمایت حقوقی فشرده از زندانیان این شهر به ویژه کودکان و زنان، مستندسازی تجاوزات مداوم اشغالگر علیه قدس و تلاش برای کشاندن آنها به دادگاه‌های بین‌المللی شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.