تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
کد خبر : 2659

دعوت الکاظمی از ولیعهد ابوظبی برای حضور در اجلاس بغداد

دعوت الکاظمی از ولیعهد ابوظبی برای حضور در اجلاس بغداد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، علی عبدالامیر علاوی، وزیر دارایی عراق دعوتنامه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور برای حضور در نشست سران کشورهای همجوار را به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی تحویل داد. ولیعهد ابوظبی نیز برای ملت عراق آرزوی برقراری ثبات، امنیت و رفاه و

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، علی عبدالامیر علاوی، وزیر دارایی عراق دعوتنامه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور برای حضور در نشست سران کشورهای همجوار را به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی تحویل داد.

ولیعهد ابوظبی نیز برای ملت عراق آرزوی برقراری ثبات، امنیت و رفاه و شکوفایی کرد.

محمد بن زاید آل نهیان و علی عبدالامیر علاوی در جریان این دیدار در خصوص روابط برادرانه و راه‌های تقویت آن که منافع مشترک دو کشور را محقق کند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولیعهد ابوظبی و وزیر دارایی عراق همچنین شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

بغداد اواخر اوت جاری میزبان کنفرانسی بین‌المللی با حضور سران کشورهای ترکیه، ایران، مصر، اردن، کویت و عربستان و نیز رئیس جمهور فرانسه خواهد بود.

همچنین دولت عراق در تلاش برای حضور سوریه در این نشست است.

دولت عراق پیشتر از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، نواف الاحمد الصباح، امیر کویت و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی برای حضور در نشست سران کشورهای همجوار عراق دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.