تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 46026

گودرزی: رشد نقدینگی با «رفع ناترازی بودجه» و «رشد تولید» متوقف می‌شود

گودرزی: رشد نقدینگی با «رفع ناترازی بودجه» و «رشد تولید» متوقف می‌شود

حسین گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم متوقف شدن رشد نقدینگی در کشور در دیدار حدود هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اظهار کرد: مهار رشد نقدینگی باید از طرق مختلف صورت بگیرد که رفع ناترازی بودجه یکی از آنها است. وی با تاکید بر اینکه بودجه سالانه

حسین گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات رهبری بر لزوم متوقف شدن رشد نقدینگی در کشور در دیدار حدود هزار نفر از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اظهار کرد: مهار رشد نقدینگی باید از طرق مختلف صورت بگیرد که رفع ناترازی بودجه یکی از آنها است.
وی با تاکید بر اینکه بودجه سالانه کشور باید عینی باشد، گفت: وقتی منابع بودجه‌ای محقق نمی‌شوند، برای تامین منابع مورد نیاز مصارف پیش بینی شده، پول بدون اعتبار از بانک مرکزی گرفته می‌شود و این موضوع موجب افزایش نقدینگی می‌شود. امسال گام‌هایی به سمت عینی بودن بودجه از سوی دولت و مجلس برداشته شد؛ به این معنا که در پیش‌بینی درآمدهای حوزه‌هایی نظیر فروش نفت و مولدسازی مقداری واقع‌بینانه‌تر رفتار کردیم و پیش‌بینی‌های قابل تحققی در زمینه منابع داشتیم و تا جایی که توانستیم از ایجاد ناترازی جلوگیری کردیم.
این نماینده مجلس «رشد تولید» را یکی دیگر از راهکارهای توقف رشد نقدینگی عنوان و تاکید کرد: رشد تولید در جامعه به معنای فعال شدن بازار کار و روانه شدن نقدینگی جامعه به سمت کسب و کارهاست. عمده پول نقدینگی در کف بازار است که متاسفانه از ۵۰ سال پیش این روند ادامه دارد و روز به روز در حال گسترش است.
گودرزی همچنین با تاکید بر لزوم رفع موانع فضای کسب‌وکار از سوی دولت اظهار کرد: دولت می‌تواند با تولی‌گری به جای تصدی‌گری و واگذاری امور به مردم موانع پیش روی فضای کسب و کار در کشور را برطرف نماید.
وی با انتقاد از وجود برخی موانع در مسیر توسعه کسب و کارها در کشور گفت: متاسفانه چنانچه امروز بخش خصوصی به میدان بیاید، دولت بیش از آنکه بخواهد تسهیل‌گر باشد، با قوانین و مقررات دست و پا گیر مانع کارآفرینی می‌شود؛ امروز برای راه اندازی حتی یک تولیدی موهای بخش خصوصی سفید می‌شود، حتی در مواردی سرمایه‌گذار با پول خود آمده و یک سال در ادارات دولتی دویده اما کارچاق‌کن‌ها از او زیر میزی طلب کرده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.