تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
کد خبر : 40239

گوترش: هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند

گوترش: هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره خاطرنشان کرد، باید به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه احترام گذاشته شود و حمایت و حفاظت از غیرنظامیان اولویت اصلی باشد. براساس گزارش سایت صدی البلد، وی در ادامه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره خاطرنشان کرد، باید به قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه احترام گذاشته شود و حمایت و حفاظت از غیرنظامیان اولویت اصلی باشد.
براساس گزارش سایت صدی البلد، وی در ادامه افزود، هدف قرار دادن مراکز پزشکی تجاوز آشکار و نقض اصول قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی است.
دبیرکل سازمان هم چنین تصریح کرد، آنچه در غزه رخ می‌دهد، قابل توصیف نیست و هیچ چیز مجازات جمعی را توجیه نمی‌کند.
گوترش هم چنین از تلاش‌های عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در راستای کاهش تنش کنونی در نوار غزه تمجید کرد.
گوترش به مصر سفر کرده تا تلاش‌های دیپلماتیک خود را پس آن که خواستار آتش‌بس انسانی فوری میان رژیم صهیونیستی و حماس شد، پیگیری کند.
حدود ۳۰۰۰ تن محموله غذایی از روز شنبه در سمت مصری گذرگاه رفح در انتظار گرفتن مجوز ورود به غزه است. روز چهارشنبه، شورای امنیت سازمان ملل در مورد قطعنامه‌ای که خواستار «وقفه‌های بشردوستانه» برای ارسال کمک‌ها بود، به توافق نرسید.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.