تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 37912

گمانه‌زنی‌هایی از بازگشت ژنرال سوروویکین به ارتش روسیه

گمانه‌زنی‌هایی از بازگشت ژنرال سوروویکین به ارتش روسیه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، زاخار پریلپین، نویسنده مشهور روس در کانال تلگرامی خود به نقل از منابع خود گزارش داد: تمامی نمایندگان شورای وزیران دفاع کشورهای مستقل همسود (استقلال یافته از شوروی سابق) به نامزدی ژنرال سوروویکین، فرمانده سابق نیروهای هوافضای روسیه  رای دادند. چند روز پیش، سرهنگ ژنرال زوارزین، یکی از

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، زاخار پریلپین، نویسنده مشهور روس در کانال تلگرامی خود به نقل از منابع خود گزارش داد: تمامی نمایندگان شورای وزیران دفاع کشورهای مستقل همسود (استقلال یافته از شوروی سابق) به نامزدی ژنرال سوروویکین، فرمانده سابق نیروهای هوافضای روسیه  رای دادند.
چند روز پیش، سرهنگ ژنرال زوارزین، یکی از اعضای کمیته دومای دولتی، گفت که یک “مقام خوب” برای جانشینی ژنرال سوروویکین انتخاب خواهد شد.
در ۸ اکتبر ۲۰۲۲ پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ژنرال سوروویکین را به عنوان فرمانده کل «عملیات نظامی ویژه» خود در اوکراین منصوب کرد – او اولین کسی بود که این سمت را پیدا کرد.
یک گزارش نیویورک تایمز، بر اساس یک جلسه توجیهی اطلاعاتی ایالات متحده، حاکی از آن بود که ژنرال سوروویکین از قبل از شورش واگنر اطلاع داشته و مقامات از او بازجویی می‌کنند تا ببینند آیا او با آن‌ها همدست بوده است یا نه.
چندی پیش عکسی از سوروویکین و همسرش در شبکه‌های اجتماعی با این عنوان که وضعیت ژنرال خوب و اکنون در مسکو است، منتشر شد.
این ژنرال روس از زمان شورش گروه واگنر در ماه ژوئن در انظار عمومی دیده نشده بود. شایعاتی وجود داشت مبنی براینکه سرگئی سوروویکین با یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر، که ماه گذشته در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد، ارتباط نزدیکی داشته است.
پریگوژین و ۹ نفر دیگر در سانحه سقوط هلی‌کوپترشان در نزدیکی مسکو کشته شدند.
ژنرال سوروویکین در شهر نووسیبیرسک سیبری متولد شده و ۵۶ ساله است.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.