تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
کد خبر : 6914

گفت‌وگوی رئیس جمهوری چین با نخست وزیر جدید ژاپن

گفت‌وگوی رئیس جمهوری چین با نخست وزیر جدید ژاپن

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت جدید ژاپن به ریاست فومیو کیشیدا، در هفته جاری موضع قاطعانه‌تری در مسئله چین و تایوان خودمختار اعلام کرده و نشان داد که توکیو برای “سناریوهای مختلف” آماده می‌شود، و در عین حال، روابط امنیتی نزدیک خود با آمریکا را مجددا تحکیم می‌کند. این روزنامه به نقل

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت جدید ژاپن به ریاست فومیو کیشیدا، در هفته جاری موضع قاطعانه‌تری در مسئله چین و تایوان خودمختار اعلام کرده و نشان داد که توکیو برای “سناریوهای مختلف” آماده می‌شود، و در عین حال، روابط امنیتی نزدیک خود با آمریکا را مجددا تحکیم می‌کند.

این روزنامه به نقل از شی جینینگ، رئیس جمهوری چین خطاب به کیشیدا عنوان کرد: در حال حاضر، روابط چین و ژاپن، هم از چالش و هم از فرصت برخوردار است.

به گفته این روزنامه اما، شی در عین حال در این تماس بیان کرد که دو کشور باید به صورت فعالانه، گفتگو و هماهنگی سیاست‌های اقتصادی خود را تقویت کرده و همکاری‌های منطقه‌ای خود را ارتقا دهند.

چین، به ریاست جمهوری شی جینپینگ، تایوان را بخشی از خاک خود دانسته و هشدار داده در صورت لزوم، حمله نظامی خواهد کرد؛ تایوان اما خود را دولتی مستقل تلقی کرده و گفته است که از آزادی و دموکراسی‌اش دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.