تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 46152

لندن: ممکن است پیش از توافق صلح، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم

لندن: ممکن است پیش از توافق صلح، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر پنجشنبه خود به لبنان با هدف کاهش تنش‌های منطقه‌ای به آسوشیتدپرس گفت: تا زمانی که حماس در غزه باشد، امکان به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود ندارد، اما می‌تواند همزمان با  مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی انجام شود. کامرون،

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر پنجشنبه خود به لبنان با هدف کاهش تنش‌های منطقه‌ای به آسوشیتدپرس گفت: تا زمانی که حماس در غزه باشد، امکان به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود ندارد، اما می‌تواند همزمان با  مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی انجام شود.
کامرون، نخست‌وزیر سابق انگلیس گفت: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از جمله در سازمان ملل متحد، «نمی‌تواند در آغاز فرآیند باشد، اما لزومی ندارد که پایان فرآیند باشد».
کامرون گفت: «این می‌تواند چیزی باشد که ما آن را در نظر می‌گیریم. کاری که ما باید انجام دهیم این است که به مردم فلسطین افقی به سوی آینده‌ای بهتر بدهیم، آینده‌ای برای داشتن کشوری برای خودشان.»
از سال ۲۰۰۹ تاکنون هیچ مذاکره اساسی برای تشکیل کشور فلسطین صورت نگرفته است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به نوبه خود، علناً ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی پس از جنگ را رد کرده و حتی در هفته‌های اخیر به خود می‌بالد که در جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین نقش مهمی داشته است. اقدام برخی از متحدان کلیدی تل‌آویو برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی بدون مشارکت اسرائیل می‌تواند این رژیم را منزوی کند و بر آن فشار بیاورد تا پای میز مذاکره بیاید.
کامرون گفت اولین گام باید «مکث در جنگ» در غزه باشد که در نهایت به «آتش بس دائمی و پایدار» تبدیل شود.
وی افزود برای اینکه کشورش کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، رهبران حماس باید غزه را ترک کنند، «زیرا نمی‌توانید راه حل دو کشوری داشته باشید که غزه همچنان تحت کنترل افراد مسئول در ۷ اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) است.
حماس تاکید دارد که رهبران آن به عنوان بخشی از یک توافق آتش بس، غزه را ترک نخواهند کرد.
کامرون گفت که کشورش همچنین طرحی را برای کاهش تنش در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی، جایی که  حزب‌الله لبنان و نیروهای صهیونیست در چهار ماه گذشته تقریباً هر روز در حال تبادل آتش بوده‌اند، پیشنهاد می‌کند. او گفت که این طرح شامل آموزش به نیروهای ارتش لبنان برای انجام کارهای امنیتی بیشتر در منطقه مرزی توسط ارتش انگلیس می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.