تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 39466

گفت‌وگوی بلینکن با فیدان در پی انهدام پهپاد ترکیه

گفت‌وگوی بلینکن با فیدان در پی انهدام پهپاد ترکیه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن امروز تماس تلفنی با هاکان فیدان، همتای ترکی خود برقرار کرد. طرفین در این تماس اعلام کردند که هدف مشترک ترکیه و آمریکا از بین بردن تهدیدات تروریستی است. در ادامه بیانیه آمده است: این

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن امروز تماس تلفنی با هاکان فیدان، همتای ترکی خود برقرار کرد. طرفین در این تماس اعلام کردند که هدف مشترک ترکیه و آمریکا از بین بردن تهدیدات تروریستی است.
در ادامه بیانیه آمده است: این تهدیدات چه در سوریه باشند، چه در عراق و چه در نقاط دیگر، امنیت ایالات متحده، ترکیه و دیگر متحدان را تضعیف می‌کنند.
وزارت خارجه آمریکا در ادامه عنوان کرد که بلینکن طی این تماس تلفنی، بر لزوم هماهنگی میان اقدامات واشنگتن و آنکارا تاکید کرده است.
منابع خبری دیروز (پنج شنبه) از حملات پهپادی ارتش ترکیه به مواضع شبه نظامیان موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) در شمال شرق سوریه خبر دادند.
یک منبع مطلع به خبرگزاری وال استریت ژورنال اطلاع داد که یک جت جنگنده آمریکایی پس از آنکه پهپاد ترکیه در نزدیکی نیروهای آمریکایی واقع در شمال شرق سوریه به عنوان یک تهدید شناسایی شد، آن را منهدم کرد.
یک مقام آمریکایی عنوان کرد جتی که این پهپاد را ساقط کرده یک F-۱۶ بوده است. این اقدام زمانی انجام شده که نیروهای آمریکایی در آن نواحی درحال برگزاری عملیات بوده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.