تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 42457

گزارش آنروا از شرایط غزه؛ «اسرائیل مانع ارسال سوخت به شمال نوار غزه می‌شود»

گزارش آنروا از شرایط غزه؛ «اسرائیل مانع ارسال سوخت به شمال نوار غزه می‌شود»

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در گزارش آنروا درخصوص وضعیت در نوار غزه آمده است که مسئولان رژیم صهیونیستی اجازه رسیدن سوخت به مناطق شمال نوار غزه را ندادند. در این گزارش آمده است که حدود ۱.۷ میلیون نفر (نزدیک به ۸۰ درصد از ساکنان) از هفتم اکتبر از مناطق مختلف نوار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، در گزارش آنروا درخصوص وضعیت در نوار غزه آمده است که مسئولان رژیم صهیونیستی اجازه رسیدن سوخت به مناطق شمال نوار غزه را ندادند.
در این گزارش آمده است که حدود ۱.۷ میلیون نفر (نزدیک به ۸۰ درصد از ساکنان) از هفتم اکتبر از مناطق مختلف نوار غزه کوچ کردند.
آنروا اعلام کرد که بیش از یک میلیون آواره در ۱۵۶ مرکز وابسته به این نهاد در پنج استان نوار غزه اقامت دارند. از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا تاریخ ۲۵ نوامبر نیز ۱۰۸ تن از کارمندان آنروا به شهادت رسیدند.
از میان مراکز آسیب دیده آنروا، ۲۷ مرکز مستقیماً آسیب دیده و ۵۰ مرکز در معرض خسارت‌های جانبی قرار گرفته‌اند.
طبق گزارش آنروا، از آغاز تجاوزات به غزه، دست کم ۲۱۸ آواره که به مدارس آنروا پناه برده بودند، به شهادت رسیده و دست کم ۸۹۴ تن دیگر در این مدارس زخمی شدند.
نیویورک تایمز نیز در گزارشی از غزه جنگ‌زده نوشت: به گفته آژانس‌های سازمان ملل که در غزه فعالیت می‌کنند، عملاً هیچ گاز یا سوخت دیگری در غزه باقی نمانده است، بنابراین برخی از مردم در حال ساخت اجاق‌های موقتی سفالی یا فلزی برای پخت و پز هستند.

هیزم و زغال سنگ نیز تا حد زیادی تمام شده است، بنابراین خانواده‌ها درها، کرکره ها و قاب پنجره ها، مقوا و چمن ها را می سوزانند. برخی به دلیل نبود آتش، خام‌خواری می‌کنند. یکی از فلسطینی‌ها می‌گوید: «ما به عصر حجر برگشتیم.»

فروپاشی سیستم فاضلاب و آواره شدن حدود ۱.۷ میلیون ساکن غزه که به اردوگاه‌ها سرازیر شده‌اند یا  در خانه‌های اقوام جمع شده‌اند، باعث بحران بهداشتی و بیماری‌هایی شده است که سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهد که می‌تواند وضعیت را از آنچه هست هم وخیم تر سازد.  اسهال، گال و شپش جمعیت را درگیر کرده و به ویژه کودکان کوچکتر را به شدت مبتلا کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.