تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر : 39986

کودکان غزه زیر آتش؛ صهیونیست‌ها می‌خواهند یک نسل کامل از مقاومت را از بین‌ ببرند

کودکان غزه زیر آتش؛ صهیونیست‌ها می‌خواهند یک نسل کامل از مقاومت را از بین‌ ببرند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «نبیله نوفل»، کوچک‌ترین شهید غزه، هفتم اکتبر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی متولد شد و پیش از که خانواده‌اش تولد او را جشن بگیرند ترکش ناشی از موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بدنش اصابت کرد و به شهادت رسید. الجزیره در این باره نوشت، روح

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «نبیله نوفل»، کوچک‌ترین شهید غزه، هفتم اکتبر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی متولد شد و پیش از که خانواده‌اش تولد او را جشن بگیرند ترکش ناشی از موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بدنش اصابت کرد و به شهادت رسید.
الجزیره در این باره نوشت، روح کوچک نبیله به خداوند متعال ملحق شد و نام او به فهرست صدها کودک اهل غزه دیگر اضافه شد؛ کودکانی که قربانی انتقام‌جویی غیرانسانی صهیونیست‌ها شدند و رویاهای کودکانه خود را با خود به خاک بردند.

کودکان غزه سالهاست که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل دیگر نه مرگ آنها را می‌ترساند و نه بمب‌های آتش زا، این اتفاقات وارد بازی‌های آنها شده و در واقع به بخشی از این بازی‌های کودکانه تبدیل شده است و گاهی در سرودهای معصومانه آنها نمود پیدا می‌کند.
کودکان غزه با انواع مختلف مرگ و میر مواجه هستند و ماشین جنگی رژیم صهیونیستی جان صدها تن از آنها را گرفته و بر روی برخی نیز آثار سوختگی‌های شدید، زخم‌ها و قطع شدن اعضا را بر جای گذاشته است.
به گفته پزشکان غزه، درصد زیادی از جراحات مربوط به کودکان بوده و درصد زیادی از جراحی‌ها و سوختگی‌ها، کشنده و به شدت خطرناک بوده است.
بسیاری از تصاویر و ویدئوهای پخش شده توسط رسانه‌ها، شکسته شدن سر کودکان، نفوذ ترکش به شکم و قلب‌های کوچک آنها و آوارهای پراکنده از خانه‌های تخریب شده در اثر بمباران صهیونیست‌ها و اجساد صدها کودک خردسال را به تصویر کشیده‌اند.
به نظر می‌رسد فاجعه‌ای که غزه را هدف قرار داد بر جوانه‌های زندگی متمرکز شده تا یک نسل کامل از مقاومت را از بین ببرد، برخی از آنها جان خود را از دست داده‌اند و درد و رنج جدایی را بر پدر و مادرشان متحمل کرده‌اند و برخی دیگر نیز روی آوار خانه‌ها نشسته‌اند و برای پدر و مادر و برادران و خواهران شهید خود گریه می‌کنند. آنها بمباران شدند و هر کدام داستانی خونین، خاطره‌ای از غم و جدایی دارند که هرگز التیام نخواهد یافت.
در میان صحنه‌های ثبت شده، کودکی به اجساد برادرانش که در اثر بمباران به شهادت رسیده‌اند چسبیده است و با اشک‌ها و دردهای خود  تنها یک درخواست را بیان می‌کند: «فقط می‌خواهم آنها را ببوسم» و به این ترتیب داستان خانه‌ای پر از عشق و زندگی و ایمان پایان می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.