تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 39530

کلاهبرداری با تحریک احساسات/ ۸۰ درصد جرائم سایبری سمنان انگیزه‌ مالی دارند

کلاهبرداری با تحریک احساسات/ ۸۰ درصد جرائم سایبری سمنان انگیزه‌ مالی دارند

سرهنگ محمدرضا فدائیان  ۱۶ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لازمه حضور در فضای مجازی و سایبری ، آشنایی با این فضا و شناخت بیشتر از معایب، و مزایای آن است. وی بر لزوم نظارت خانواده‌ها بر حضور فرزندان در این فضا تاکید و تصریح کرد: همانگونه که والدین برای حضور فرزندان خود در

سرهنگ محمدرضا فدائیان  ۱۶ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لازمه حضور در فضای مجازی و سایبری ، آشنایی با این فضا و شناخت بیشتر از معایب، و مزایای آن است.
وی بر لزوم نظارت خانواده‌ها بر حضور فرزندان در این فضا تاکید و تصریح کرد: همانگونه که والدین برای حضور فرزندان خود در پارک و یا اماکن دیگر، همراهی خود با آنها را ضروری می‌دانند باید در فضای سایبری و مجازی نیز تا شناخت کافی بچه‌ها از فضای مجازی، آنها را همراهی و بر آنها نظارت داشته باشند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با خریدهای اینترنتی خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که در خرید از سایت‌های اینترنتی و پیج‌های خصوصی حتما دقت لازم را داشته باشند و قبل از دریافت کالا به هیچ عنوان وجهی بابت بهای کالا، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه بار و یا به هر عنوان دیگری پرداخت نکنند.
وی با بیان اینکه شیادان سایبری همواره در کمین هستند ادامه داد: این شیادان اینترنتی می‌کوشند که کالاهای دروغین را با وسوسه کردن خریداران با طرح قیمت هایی پایین‌تر از قیمت کالاها فروخته و دست به کلاهبرداری بزنند.
این کارشناس جرائم سایبری با بیان اینکه این کلاهبرداران اینترنتی با تبلیغات دروغین، افراد ساده لوح و طمع‌کننده را فریب می‌دهند از شهروندان هم‌استانی خواست خریدهای اینترنتی خود را از مراکز معتبر انجام دهند.
وی به ترفند استفاده از پیامک‌های جعلی به بهانه سامانه ثنا، سهام عدالت، قطع آب و برق و…اشاره و اضافه کرد: آنها با تحریک احساسات، روحیات نوع‌دوستانه و تحریک طمع در افراد سعی می‌کنند که کاربران را اغفال کنند تا بر روی لینک ارسالی کلیک کنند.
وی ادامه داد: این افراد با نصب بدافزارها، به محض کلیک کاربران بر روی لینک ارسالی، به اطلاعات مختلف آنها و از جمله رمز یک‌بار مصرف آنها دسترسی پیدا کرده و حساب آنها را خالی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان سمنان به تعدد آسیب ها در فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: والدین باید در استفاده از فضای مجازی، فرزندان خود را همراهی کنند. ضمن اینکه باید اطلاعات و شناخت خود از فضای مجازی را افزایش دهند. علاوه بر این اپلیکیشن‌هایی نیز برای کنترل بچه‌ها طراحی شده که والدین می‌توانند با خرید از فروشگاه های معتبر از این ظرفیت نیز استفاده کنند.
وی به عموم شهروندان و کابران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این بخش مراتب را به سایت رسمی پلیس فتا و یا فوریت‌های پلیس فتا گزارش دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.