تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر : 38919

کشور به سند جامع داروهای اورفان نیاز دارد

کشور به سند جامع داروهای اورفان نیاز دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نازیلا یوسفی، در نشست مبانی اقتصاد و سیاست گذاری الگوهای قیمت‌گذاری و چالش‌های دسترسی به بازار “داروهای خاص و اورفان”، افزود: به نظر می‌رسد برنامه خاصی برای داروهای اورفان در کشور وجود ندارد. وی با اشاره به اولین سند راهنمای داروهای اورفان که توسط بنجامین فرانکلین تدوین شده است، گفت: ما

به گزارش خبرنگار مهر، نازیلا یوسفی، در نشست مبانی اقتصاد و سیاست گذاری الگوهای قیمت‌گذاری و چالش‌های دسترسی به بازار “داروهای خاص و اورفان”، افزود: به نظر می‌رسد برنامه خاصی برای داروهای اورفان در کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به اولین سند راهنمای داروهای اورفان که توسط بنجامین فرانکلین تدوین شده است، گفت: ما به سند جامعی برای داروهای خاص و اورفان نیاز داریم.
حوزه سلامت در ایران دولت‌گراست
‌فرزاد پیرویان عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: حوزه سلامت در ایران در دولت‌های مختلف تغییرات متعددی داشته و هر دولت با توجه به سیاست‌های خود به حوزه سلامت توجه کرده است.
وی افزود: دولت گرایی موجب شده تکلیف نظام سلامت در کشور مشخص و شفاف نباشد.
دبیر این پنل، اکبر عبدالهی‌اصل متخصص اقتصاد و مدیریت دارو و عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
فرزاد پیرویان عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی، مهدی نوروزی معاون علمی، آموزشی و پژوهشی بنیاد بیماری‌های نادر، شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی، مجید داوری عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نازیلا یوسفی متخصص اقتصاد و مدیریت دارو و دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی کشور و علیرضا اسماعیلی دستیار تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدعوین این پنل هستند.
بر اساس همین گزارش، داروهای اورفان به داروهای کم کاربرد، کمیاب و نادر گفته می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.