تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر : 35306

کشف گور سالم سه‌هزارساله + عکس

کشف گور سالم سه‌هزارساله + عکس

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان گور سالم سه‌هزارساله یک ارابه‌ران را در سیبری کشف کرده‌اند که نخستین شواهدِ استفاده از ارابه‌های اسب‌ در این منطقه محسوب می‌شود. اسکلتی که در این گور کشف شد، به همراه شیء‌ فلزی قلاب‌دار مخصوص کمربند دفن شده بود که به رانندگان

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از لایوساینس، باستان‌شناسان گور سالم سه‌هزارساله یک ارابه‌ران را در سیبری کشف کرده‌اند که نخستین شواهدِ استفاده از ارابه‌های اسب‌ در این منطقه محسوب می‌شود.
اسکلتی که در این گور کشف شد، به همراه شیء‌ فلزی قلاب‌دار مخصوص کمربند دفن شده بود که به رانندگان ارابه‌های اسب‌کشی اجازه می‌داد افسار خود را به کمر خود ببندند و دست‌های خود را آزاد کنند.

این نوع شیء‌ پیش‌تر از گورهای چینی و مغولی نیز کشف شده بود.
گروهی از باستان‌شناسان روس گور این ارابه‌ران به همراه چند گور دیگر را در ماه جاری در نزدیکی یکی از روستاهای سیبری کشف کردند. باستان‌شناسان این شیء‌ فلزی را درحالی کشف کردند که روی کمر فرد قرار داشت و پس از گذشت تمام این سال‌ها جابه‌جا نشده بود.
به گفته باستان‌شناسان، اشیائی همچون کمربند ارابه‌ران پیش‌تر هم کشف شده بودند، اما کارشناسان به کاربرد آن‌ها پی نبرده بودند. با این حال، اکتشاف‌های اخیری که در چین صورت گرفت و گورهای ارابه‌رانان عصر برنز به همراه بقایای ارابه و اسب را آشکار کرد به باستان‌شناسان کمک کرد تا این شیء را به عنوان وسیله‌ای ضروری برای ارابه‌رانی شناسایی کنند.
در گورهایی که اخیرا در سیبری کشف شده است، هیچ اثری از بقایای ارابه نیست و گمان می‌رود که کمربند برنزی قلاب‌دار به عنوان یک جایگزین نمادین در این گور عصر برنز قرار گرفته باشد. این گور درحالی کشف شد که به صورت یک تپه خاکی، روی یک قبر سنگی تقریباً مربع ساخته شده بود.

یک چاقوی برنزی و  جواهرات برنزی از دیگر اشیائی است که در این گور کشف شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.