تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 39926

کشف آدامس‌های غیرمجاز از بازار تهران

کشف آدامس‌های غیرمجاز از بازار تهران

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار مسعود مصدق با بیان اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود، گفت: فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی و نابسامانی در بازار می‌شود و در همین راستا نیز برخورد با این پدیده جزو اولویت‌های پلیس

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار مسعود مصدق با بیان اینکه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود، گفت: فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی و نابسامانی در بازار می‌شود و در همین راستا نیز برخورد با این پدیده جزو اولویت‌های پلیس محسوب می‌ود.
وی ادامه داد:‌در راستای تمرکز بر همین اولویت نیز ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ  با اقدامات نامحسوس و تحقیقات صورت گرفته متوجه شدند که مقادیر قابل توجهی مواد خوراکی قاچاق در یکی از انبارهای واقع در محدوده خیابان خیام تهران دپو شده است که در همین راستا اقدامات خود را آغاز کرده و پس از اطمینان از صحت گزارش‌ها با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و مجوزهای عملیات را دریافت کردند.
مصدق با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازدید از این انبار گفت: در جریان بازرسی از این انبار  ۹۲ هزار و ۹۶۰  عدد انواع آدامس خارجی قاچاق و غیرمجاز و همچنین ۲۵۲۰ بطر نوشیدنی قاچاق کشف شد. در این خصوص یک نفر نیز دستگیر و انبار مذکور نیز پلمب شد. 
وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متاسفانه آدامس‌های قاچاق فاقد هرگونه تائیدیه بهداشتی بوده و در صورت مصرف احتمال وارد شدن آسیب‌های جسمی به مصرف کنندگان نیز وجود داشت.
به گفته جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای متهم دستگیر شده در جریان این عملیات پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز همچنان از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در حال انجام است.
مصدق با بیان اینکه موادخوراکی قاچاق علاوه بر آسیب به چرخه اقتصادی کشور به سلامت مردم نیز آسیب می‌زند، اظهارکرد: با توجه به اینکه فاکتورهای سلامت برای این مواد احراز نشده است، مصرف آن به خصوص برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و … می‌تواند خطرات بیشتری به همراه داشته باشد. از این رو لازم است که شهروندان به هیچ عنوان موادغذایی را که دارای تاییدیه‌های وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نیستند، مورد مصرف قرار ندهند. 
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.