تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 46143

مخالفت لبنان با تل‌آویو درباره حزب‌الله

مخالفت لبنان با تل‌آویو درباره حزب‌الله

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان روز پنجشنبه در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: پروژه اسرائیل مبتنی بر عقب‌نشینی حزب‌الله از مرزهای شمالی است تا بتواند شهرک‌نشینان را به خانه‌هایشان بازگرداند. این چیزی است که ما با آن مخالفت کردیم زیرا خواهان یک راه‌حل کامل هستیم؛ یعنی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان روز پنجشنبه در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: پروژه اسرائیل مبتنی بر عقب‌نشینی حزب‌الله از مرزهای شمالی است تا بتواند شهرک‌نشینان را به خانه‌هایشان بازگرداند. این چیزی است که ما با آن مخالفت کردیم زیرا خواهان یک راه‌حل کامل هستیم؛ یعنی تعیین مرزهای میان ما و آن‌ها که در سال ۱۹۲۳ مشخص و در توافقنامه آتش‌بس تایید شد.
بوحبیب افزود: ما خواهان بازپس گرفتن مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا لبنان هستیم و اسرائیل باید تجاوزات هوایی، دریایی و زمینی خود را متوقف کند.
وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: ما برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم آمادگی داریم، اما تا قبل از انتخاب رئیس‌جمهور نمی‌توان هیچ توافقنامه‌ای را امضا کرد. در این بین می‌توانیم تا از طریق مذاکره غیرمستقیم برای دستیابی به توافقنامه‌ای مشابه توافقنامه مرزبندی دریایی مذاکرات انجام دهیم.
وی تاکید کرد: ما دوست داریم مرزها را مشخص کنیم و این چیزی است که از همه خواستیم و من در طول اقامتم در نیویورک و دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد و ۱۳ وزیر خارجه دیگر این درخواست را مطرح کردم. همچنین در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت به این موضوع اشاره کردم که مورد استقبال همگان قرار گرفت.
به گزارش سایت العهد، بوحبیب افزود: لبنان خواهان صلح کامل است نه راه‌حل‌های نیمه‌کاره و من در این‌باره با آمریکایی‌ها و همچنین با سفرای فرانسه و آمریکا در لبنان صحبت کردم.
وزیر خارجه لبنان ادامه داد: ما خواستار توافق کامل هستیم که بدون رئیس جمهور محقق نخواهد شد. زیرا این گونه توافق‌ها به امضای او می‌رسد و در این بین می‌توانیم تا انتخاب رئیس‌جمهور مذاکره کنیم. اما تاکنون پاسخ مثبتی از اسرائیل نشنیده‌ایم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.