تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 37393

کشته شدن ۱۳ شبه نظامی در حمله هوایی آمریکا در سومالی

کشته شدن ۱۳ شبه نظامی در حمله هوایی آمریکا در سومالی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا اعلام کرد،‌ این کشور اخیرا حمله‌ای هوایی را علیه شبه نظامیان الشباب در سومالی که منجر به کشته شدن ۱۳ شبه نظامی شد، انجام داده است. این واحد فرماندهی در ارتش آمریکا بیان داشت، دولت سومالی روز یکشنبه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه راشاتودی، فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا اعلام کرد،‌ این کشور اخیرا حمله‌ای هوایی را علیه شبه نظامیان الشباب در سومالی که منجر به کشته شدن ۱۳ شبه نظامی شد، انجام داده است.
این واحد فرماندهی در ارتش آمریکا بیان داشت، دولت سومالی روز یکشنبه اعلام کرد، ارتش این کشور با تروریست‌های الشباب “درگیر شده است” و روز شنبه از ارتش آمریکا درخواست پشتیبانی رزمی کرد.
فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا مشهور به “افریکام” در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا در حدود ۴۵ کیلومتری شهر ساحلی کیسمایو در جنوب سومالی در پاسخ به این درخواست “حمله هوایی ترکیبی با هدف دفاع شخصی” انجام داد.
طبق بیانیه افریکام، ارزیابی اولیه مشخص کرد که در این حمله هوایی ۱۳ شبه نظامی الشباب کشته شدند و به هیچ غیرنظامی آسیب وارد نشد.
در این بیانیه نوشته شد: “این واحد فرماندهی به ارزیابی نتایج این عملیات ادامه خواهد داد و اطلاعات بیشتر را به شکل مناسب ارائه خواهد کرد.”
به نوشته راشاتودی، پنتاگون در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود در سومالی را افزایش داده و دلیل این افزایش را درخواستهای دولت فدرال سومالی ذکر کرده است. در ماه ژوئیه آمریکا اعلام کرد، پنج شبه نظامی الشباب در حمله پهپاد آمریکا در بخشی دورافتاده از سومالی کشته شدند.
الشباب، گروهی وابسته به القاعده است که از اواسط دهه ۲۰۰۰ در سومالی فعال بوده است. این کشور واقع در حوزه شاخ آفریقا بالغ بر سه دهه است که درگیر بحران انسانی شدید و جنگهای داخلی مداوم بوده است. ماه گذشته میلادی، دست کم ۲۰ سرباز سومالیایی در حمله یک بمبگذار انتحاری در داخل یک پایگاه ارتش در شهر موگادیشو کشته شدند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.