تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 10597

کره شمالی در سالگرد مرگ کیم جونگ ایل خواستار وحدت شد

کره شمالی در سالگرد مرگ کیم جونگ ایل خواستار وحدت شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون در ۱۰ سال رهبری خود از زمان مرگ پدرش کیم جونگ ایل همان قدرت مطلقه پدر و پدربزرگش را بر کشور حفظ کرده است. با وجود شوک‌های فراوان اقتصادی ناشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا و تحریم‌های آمریکا، پیونگ یانگ هیچ نشانه‌ای

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم جونگ اون در ۱۰ سال رهبری خود از زمان مرگ پدرش کیم جونگ ایل همان قدرت مطلقه پدر و پدربزرگش را بر کشور حفظ کرده است. با وجود شوک‌های فراوان اقتصادی ناشی از اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا و تحریم‌های آمریکا، پیونگ یانگ هیچ نشانه‌ای از بی ثباتی سیاسی را نشان نمی‌دهد و کمتر کارشناس خارجی چنگ زدن کیم جونگ اون به قدرت را زیر سوال برده است.

اما این ثبات طولانی مدت در کره شمالی می‌تواند در صورت ناکامی کیم جوان برای برداشتن گام‌هایی مثمرثمر به منظور رسیدگی به مشکلات کنونی در کشور و بهبود وضعیت معیشت مردم زیر سوال برود.

در سالمرگ‌های قبلی، کیم جونگ اون در مقبره‌ای که جسد مومیایی شده کیم جونگ ایل همراه با جسد کیم ایل سونگ در آن قرار دارد، ادای احترام می‌کرد. کیم جونگ اون همچنین در برخی از سالگردهای مهم قبلی مانند اولین و پنجمین سالگرد، جلسات ملی برای گرامیداشت پدرش تشکیل داده بود.

انتظار می‌رفت که او در سال جاری میلادی نیز همین کار را انجام دهد، اما رسانه‌های دولتی کره شمالی در مورد فعالیت‌های عمومی کیم جونگ اون در صبح جمعه گزارشی ندادند. روزنامه‌های دولتی مقاله‌هایی را منتشر کردند که به کیم جونگ ایل احترام می‌گذاشت و خواستار اتحاد بیشتر با کیم جونگ اون بودند، در حالیکه تلویزیون دولتی آهنگ‌های تبلیغاتی و فیلم‌های مستند درباره رهبر فقید پخش می‌کرد.

برگزاری مراسم سالمرگ پدر کیم جوان در حالی بود که رهبری کره شمالی با سخت‌ترین دوران حکمرانی خود در کره شمالی روبرو شده و علتش هم پاندمی کرونا، ادامه روند تحریم‌های سازمان ملل و سوءمدیریت است.

تجارت کره شمالی با چین، بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی آن، در سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافت و در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی بار دیگر دو سوم کاهش داشت. بر اساس برآوردهای دولت کره جنوبی، سال گذشته میلادی اقتصاد کره شمالی با بزرگترین انقباض خود از سال ۱۹۹۷ مواجه شد، در حالیکه تولید غلات آن نیز به پایین‌ترین حد خود از زمان روی کار آمدن کیم جوان کاهش یافت.

کیم جونگ اون از بازگشت به گفتگوها با واشنگتن و سئول در حالی امتناع می‌کند که خواستار اقتصادی خودمحور و قوی‌تر شده و دستوراتی هم برای اعمال سخت‌تر محدودیت‌های کرونایی صادر کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.