تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 35504

کدام والیبالیست‌های ایران از تیم ملی نوجوانان به بزرگسالان رسیدند؟

کدام والیبالیست‌های ایران از تیم ملی نوجوانان به بزرگسالان رسیدند؟

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با پیروزی در تمام دیدارهای خود برای دومین بار جام قهرمانی را از آن خود کرد. اولین قهرمانی جوانان والیبال ایران در جهان به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که بهروز عطایی سرمربی بود. قهرمانی جهان در تمامی رده‌های سنی مهم است و جزو افتخارات

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان با پیروزی در تمام دیدارهای خود برای دومین بار جام قهرمانی را از آن خود کرد. اولین قهرمانی جوانان والیبال ایران در جهان به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که بهروز عطایی سرمربی بود.
قهرمانی جهان در تمامی رده‌های سنی مهم است و جزو افتخارات فدراسیون محسوب می‌شود اما در رده پایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که نوید نسلی را می‌دهد که توان رقابت با قدرت‌های جهان را دارد. با این حال نحوه مدیریت این نسل و حمایت از آنها برای ورود به رده‌های سنی بعد کاری بسیار دشوار است.
در سال‌های اخیر تعدادی از بازیکنان تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کرده‌اند و در مسابقات مهمی چون لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان هم در ترکیب تیم قرار گرفته‌اند اما تعدادی دیگر هم به تیم ملی نرسیده‌اند و صرفا در لیگ بازی می‌کنند.
بررسی ترکیب تیم ملی در چند رده سنی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، محمدرضا حضرت‌پور و بردیا سعادت بازیکنانی هستند که از تیم ملی نوجوانان به جوانان و سپس به بزرگسالان اضافه شده‌اند و اکنون جزو بازیکنان اصلی تیم ملی بزرگسالان محسوب می‌شوند. البته پوریا یلی هم در مقطعی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد.
ترکیب تیم ایران از نوجوانان ۲۰۱۷ تا جوانان ۲۰۲۱ به شرح زیر بوده است:
نوجوانان جهان ۲۰۱۷ (ایران قهرمان شد)
ترکیب تیم: امیرحسین اسفندیار، محمدحسین راستی اردکانی، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امرمحمد فلاحت‌خواه، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، مهران فیض امام دوست، حسین سلمیانی، محمدرضا حضرت‌پور، عرفان غلامی‌پور و پوریا یلی
سرمربی: محمد وکیلی
قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۱۹ (ایران قهرمان شد)
ترکیب تیم: مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، احسان دانش‌دوست، مهران فیض امام دوست، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، امیرحسین صابری،  پوریا یلی، مرتضی شریفی
سرمربی: بهروز عطایی
قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۲۱، ایران نهم
ترکیب تیم: سینا نیک‌پور، مهدی جلوه، یونس رمضانی، امیرحسین تقوی، امیرحسین توخته، بردیا سعادت، عرفان جلالی‌نژاد، عبدالمختار بوش، محمد ولی‌زاده، سهیل کمال‌آبادی، امین خواجه خلیلی، امیرحسین صداقت
سرمربی: بهروز عطایی
تیم جوانان فعلی نیز که با هدایت رضا مومنی‌مقدم موفق به کسب دومین قهرمانی جهان ایران شده است، بازیکنان شایسته‌ای دارد که در صورت حمایت می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند. در پایان این رقابت‌ها مبین نصری به عنوان بهترین مهاجم قدرتی، عرشیا به‌نژاد به عنوان بهترین پاسور و امیرمحمد گلزاده به عنوان بهترین قطر پاسور انتخاب شدند. علاوه بر این گلزاده  عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را هم به دست آورد.
تیمی که مانع صعود لهستان به فینال شد و در دیدار نهایی هم ایتالیا را شکست داد، می‌تواند در آینده هم مقابل این قدرت‌ها خودنمایی کند اما باید برنامه درستی برای هدایتش داشت نه همچون دوره‌های قبل که ایران صرفا در رده‌های پایه مدعی بود و در رده بزرگسالان نمی‌تواند فراتر از رتبه دهمی جهان برود.
انتهای پیام  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.