تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۲
کد خبر : 17686

ابر بحران سالمندی در ایران/ ۲۰ درصد سالمندان نیاز به مراقب دارند

ابر بحران سالمندی در ایران/ ۲۰ درصد سالمندان نیاز به مراقب دارند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دلبری، در نشست تبیین جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت ایران، افزود: ۴۰ سال طول کشید تا جمعیت کشور ۲ برابر شود و حالا در دورانی قرار داریم که با ابربحران سالمندی مواجه خواهیم شد. وی با خطاب قرار دادن معاون امور مجلس ریاست جمهوری که در نشست

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دلبری، در نشست تبیین جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت ایران، افزود: ۴۰ سال طول کشید تا جمعیت کشور ۲ برابر شود و حالا در دورانی قرار داریم که با ابربحران سالمندی مواجه خواهیم شد.

وی با خطاب قرار دادن معاون امور مجلس ریاست جمهوری که در نشست حضور داشت، گفت: از دولتمردان می‌خواهیم که توجه بیشتری به موضوع سالمندی داشته باشند.

دلبری با اشاره به وجود ۱۰ میلیون جمعیت سالمند در کشور، ادامه داد: ما حتی آمادگی مدیریت این تعداد سالمند را نداریم.

وی با عنوان این مطلب که ۶۰ درصد منابع بیمه‌ای کشور برای ۱۰ درصد جمعیت سالمند کشور هزینه می‌شود، گفت: در آینده با سالمندانی آسیب پذیر مواجه خواهیم شد و منابع بیمه‌ای برای سایر اقشار باقی نخواهد ماند.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با عنوان این مطلب که سالمندی در سایر کشورها به عنوان صنعت سرمایه گذاری شناخته می‌شود، افزود: ۲۰ درصد سالمندان ایرانی به مراقب نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱.۷ میلیون شغل پنهان برای موضوع سالمندی در کشور وجود دارد، گفت: متأسفانه دولت‌ها به این موضوع توجهی نکردند.

دلبری تاکید کرد: سالمندی ایران در دنیا از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.