تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر : 42202

کاهش آمار گازگرفتگی در کشور/ سهم بالاتر زنان در بروز مسمومیت‌ها

کاهش آمار گازگرفتگی در کشور/ سهم بالاتر زنان در بروز مسمومیت‌ها

دکتر جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار ماموریت‌های اورژانس برای امدادرسانی به حوادث گازگرفتگی گفت: آمار ماموریت‌های اورژانس کشور در مهر و آبان سال جاری حاکی از آن است که در این مدت ۸۲۴ نفر بر اثر استنشاق گازسمی مونوکسید کربن مسموم شده‌اند. از این تعداد ۶۱۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

دکتر جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمار ماموریت‌های اورژانس برای امدادرسانی به حوادث گازگرفتگی گفت: آمار ماموریت‌های اورژانس کشور در مهر و آبان سال جاری حاکی از آن است که در این مدت ۸۲۴ نفر بر اثر استنشاق گازسمی مونوکسید کربن مسموم شده‌اند. از این تعداد ۶۱۳ نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. آمار موارد انتقالی به مراکز درمانی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهش پنج درصدی حکایت دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۱۶۷ نفر از مسموم شدگان بر اثر استنشاق منوکسیدکربن در محل درمان شدند، گفت:‌ در این بخش هم نسبت به مهر و آبان سال قبل با کاهشی ۴۰ درصدی مواجه بودیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار جانباختگان گاز گرفتگی در کشور نیز گفت: آمار نهایی از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌شود، اما در آمار ماموریت‌های اورژانس متاسفانه ۴۴ نفر به دلیل شدت مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشته است.
میعادفر درخصوص توزیع جنسیتی بروز مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در کشور طی آبان و مهر امسال نیز اظهارکرد: از ۸۲۴ نفری که با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند سهم مردان ۴۰ درصد، سهم زنان ۵۱ درصد و سهم کودکان کمتر از پنج سال نیز ۹ درصد بوده است.

در همین زمینه بیشتر بخوانید
بیشترین گازگرفتگی‌ها در کدام فضاها رخ می‌دهد؟
چند اقدام ساده اما مهم برای پیشگیری از مرگ خاموش

وی با بیان اینکه کاهش آمار مسمومیت با گازمنوکسید کربن نباید منجر به بی‌توجهی به اصول ایمنی شود، گفت: با توجه به آغاز موج سرما در کشور احتمال افزایش موارد گازگرفتگی در آذر و دی ماه وجوددارد. از این رو لازم است که شهروندان حتما نکات ایمنی در نصب لوازم گازسوز به خصوص بخاری را رعایت کنند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.