تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 30809

کاشت ۷۵ هزار قلمه توت در نهالستان مغان

کاشت ۷۵ هزار قلمه توت در نهالستان مغان

محمود قلیزاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ۲۲ فروردین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در راستای تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور تولید نهال توت با هدف احیای صنعت نوغانداری و ابریشم برابر ظرفیت اعلام شده برای

محمود قلیزاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ۲۲ فروردین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در راستای تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و به منظور تولید نهال توت با هدف احیای صنعت نوغانداری و ابریشم برابر ظرفیت اعلام شده برای استان اردبیل ۷۵ هزار قلمه توت در نهالستان مغان کشت شد.
وی ادامه داد: اجرای این عملیات در واقع بخشی از برنامه توسعه پوشش گیاهی و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تنوع اقلیمی و داشتن سه ناحیه رویشی و با استقرار ایستگاه تولید بذر و نهال مغان، کندرق خلخال و فندقلوی نمین ظرفیت خوبی در جهت اجرایی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دارد.
قلیزاده تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش سرانه پوشش درختی و توسعه فضای سبز کشور برای بهره گیری و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های صنایع، مجمع خیرین و شرکت های پیشرو در جهت حمایت از تولید نهال انجام می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به سهم چهل میلیونی استان اردبیل در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور، گفت: این اقدام با مشارکت خیرین و مردم و با همکاری دستگاههای اجرایی استان عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.