تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 41459

کارنامه فولاد در ۷ ماهه ۱۴۰۲/ صادرات بر مدار رشد

کارنامه فولاد در ۷ ماهه ۱۴۰۲/ صادرات بر مدار رشد

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در بخش صادرات طی ۷ ماهه امسال یک میلیون و ۵۸۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۰.۱ افزایش یافته اما از نظر ارزشی ۱۰.۱ درصد

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در بخش صادرات طی ۷ ماهه امسال یک میلیون و ۵۸۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۰.۱ افزایش یافته اما از نظر ارزشی ۱۰.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است.
در این مدت ۲۷۱ هزار تن مقاطع تخت فولادی به به ارزش ۱۷۷ میلیون دلار صادر شده که نشان از افزایش ۳۴.۸ درصدی حجمی صادرات این مقاطع فولادی و رشد ۸.۶ درصدی به لحاظ ارزشی دارد.
به این ترتیب در ۷ ماهه امسال یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن محصولات فولادی به ارزش ۹۹۵ میلیون دلار صادر شده که نسبت به هفت ماهه پارسال، از نظر وزنی ۴ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۷ درصدی کاهش یافته است.
در این بازه زمانی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تن شمش فولاد به ارزش صادراتی بالغ بر دو میلیارد دلار صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی‌هاست. این حجم صادرات شمش فولاد ۱۴.۹ درصد بیش از میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته است.
صادرات آهن اسفنجی، افزایش ۱۶۵.۴ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در هفت ماهه نخست سال گذشته حدود ۳۷۹ هزار آهن اسفنجی صادر شده بود، این عدد در مجموع هفت ماهه ۱۴٠٢ به بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰۰ تن به ارزش صادراتی ۲۵۴ میلیون دلار رسیده است.
صادرات گندله سنگ‌آهن در مجموع هفت ماهه امسال پنج میلیون و ۴۶۹ هزار تن به ارزش ۵۴۴ میلیون دلار ثبت شده است که نسبت به دو میلیون و ۴۲۷ هزار تن صادراتی به ارزش ۳۱۷ میلیون دلار به لحاظ وزنی ۱۲۵ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۷۲ درصد افزایش داشته است.
کنسانتره سنگ‌آهن نیز با رشد ۶۸۳.۳ درصدی از ۵۱۶ هزار تن به ارزش صادراتی ۶۱ میلیون دلار در هفت ماهه ۱۴۰۱ به چهار میلیون و ۴۲ هزار تن به ارزش صادراتی ۳۵۷ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

واردات فولاد چقدر بود؟
در ۷ ماهه امسال ۵۲ هزار تن مقاطع طویل فولادی وارد کشور شده که نسبت به ۵۱ هزار تن وارد شده در مدت مشابه پارسال تغییری نکرده است.
از این میزان ۸ هزار تن تیرآهن، ۲۱ هزار تن میلگرد و ۲۳ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع سهم داشته‌اند که به ترتیب واردات تیرآهن بدون تغییر بوده اما واردات میلگرد ۹ درصد کاهش و واردات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع ۱۵ درصد افزایش یافته است.
همچنین در ۷ ماهه امسال ۷۴۵ هزار تن مقاطع تخت فولادی وارد شده که از این میزان ۲۳۶ هزار تن سهم ورق‌های گرم، ۳۱۳ هزار تن سهم ورق‌های سرد و ۱۶۴ هزار تن سهم ورق‌های پوششدار است که در مجموع نسبت به ۴۳۴ هزار تن وارد شده در ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۷۱.۷ درصدی واردات این مقاطع دیده می‌شود.
واردات ورق‌های سرد نسبت به ۱۰۱ هزار تن وارداتی در هفت ماهه پارسال نزدیک به ۲۰۹.۹ درصد افزایش یافته است. همچنین واردات ورق گرم و ورق پوششدار نیز به ترتیب رشد ۱۹.۲ درصدی و ۵۰.۵ درصدی را تجربه کرده است.
به این ترتیب در ۷ ماهه امسال واردات کل محصولات فولادی به ۷۹۷ هزار تن رسیده که بیانگر رشد ۶۴.۳ درصدی نسبت به ۷ ماهه پارسال است.
واردات شمش فولاد (فولاد میانی) در این مدت ۲ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نکرده است. همچنین واردات آهن اسفنجی هم صفر بوده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.