تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 48279

توقف ساخت و ساز در بوستان قیطریه/ترس شهروندان از ادامه ساخت در ایام تعطیلی نوروز

توقف ساخت و ساز در بوستان قیطریه/ترس شهروندان از ادامه ساخت در ایام تعطیلی نوروز

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه همزمان در حال ورود به دو مناسبت بزرگ ماه رمضان و عید نوروز هستیم؛ اما شهر هنوز آماده نیست، گفت: به هرحال روند کند است و باید شهرداری سرعت

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه همزمان در حال ورود به دو مناسبت بزرگ ماه رمضان و عید نوروز هستیم؛ اما شهر هنوز آماده نیست، گفت: به هرحال روند کند است و باید شهرداری سرعت را افزایش دهد و میادین و خیابان های اصلی باید آماده شوند.
وی با بیان اینکه در آستانه روز درختکاری خبری منتشر شد که قسمتی از بوستان قیطریه حصارکشی شده و قصد جابجایی درختان و ساخت و ساز را در بوستان دارند و مجدد در آخر هفته گذشته در پی تماس‌های مردمی باخبر شدیم که گودبرداری انجام شده است، گفت: روز گذشته از این محل بازدید کردم و دیدم که ۱۵۰۰ متر از ضلع شمالی پارک حصارکشی شده اما نه درختی قطع شده، نه درختی جابجا کرده و مسئولان گفتند که یک خیر پولی را برای ساخت مسجد در نظر گرفته و در تعامل با مدیران شهری این قسمت از بوستان قیطریه را انتخاب کردند که خلاف مقررات است چراکه ساخت و ساز در بوستانها که پهنه «جی» هستند فقط باید در حد رفع نیازهای ضروری همچون سرویس بهداشتی باشد.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این تصمیم گیری در حالی است که در فاصله ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری این بوستان دو مسجد وجود دارد و مشاهدات من نشان داد که  ۱۵ درخت ارزشمند قدیمی در این فضا وجود دارد و امکان جابجایی این درختان حتی در فصول مناسب نیز وجود ندارد. علاوه بر این از گونه‌های گیاهی موجود نیز باید محافظت شود.
وی ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای توقف گودبرداری، گفت: درخواست داریم هرچه سریعتر حصارها نیز جمع آوری شود. مردم این نگرانی را دارند که شاید در ایام تعطیلات عید این اقدام انجام شود. توقف عملیات احتمالا با دستور شهردار صورت گرفته و اقدام خوبی است و مردم نگران هستند که مبادا در ایام نوروز و تعطیلی ها بخواهند ساخت و ساز کنند.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مورد این تذکر گفت: احداث نمازخانه که یکی از ضروریات پارک‌ها است؛ به شرط عدم آسیب رساندن به درختان بلامانع است که گویا در این بوستان نمازخانه هم وجود دارد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.