تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 36633

چهره‌های مشترک دیدار کلاسیک هفته

چهره‌های مشترک دیدار کلاسیک هفته

دوئل دوتیم تراکتور و پرسپولیس در طول ادوار مختلف تاریخ توجه هواداران دنیای توپ گرد را در ایران، به خود جلب کرده است. از حواشی تا هیجان، این دیدار تقریباِ هر چیزی را که از فوتبال می خواهید در دل خود جای داده است و البته رقابت سنتی سرخ‌های فوتبال ایران با حضور بازیکنانی که

دوئل دوتیم تراکتور و پرسپولیس در طول ادوار مختلف تاریخ توجه هواداران دنیای توپ گرد را در ایران، به خود جلب کرده است.
از حواشی تا هیجان، این دیدار تقریباِ هر چیزی را که از فوتبال می خواهید در دل خود جای داده است و البته رقابت سنتی سرخ‌های فوتبال ایران با حضور بازیکنانی که سابقه پوشیدن هر دوتیم را در کارنامه دارند تماشایی‌تر می شود.
هم اکنون ۸ بازیکن در اردوی تراکتور و پرسپولیس حضور دارند که سابقه بازی برای دوتیم در کارنامه‌شان به چشم می‌خورد.

۱. شجاع خلیل زاده
خلیل‌زاده پس از چند صباحی دوری از فوتبال ایران با بازگشت به تراکتور یاد و خاطره سال‌های نه چندان دور حضورش در این تیم را در ذهن پرشورها تداعی کرده است.
انتقال شجاع به تراکتور در زمانی که امیر قلعه‌نویی سکان هدایت این تیم را بر عهده داشت در چارچوب یک قرارداد قرضی انجام شد تا این بازیکن خدمت سربازی‌اش را در تبریز سر کند، سپس موفق شد پس از انجام ۲۲ بازی برای تی‌تی‌ها، دو گل را با پیراهن این تیم به ثمر برساند که یکی از آن‌ها در لیگ‌قهرمانان آسیا ۲۰۱۶ بود.
شجاع دو سال پرفروغ دیگر را در ایران و این بار پیراهن پرسپولیس سر کرد و جزو معدود نفرات سابق این تیم محسوب می‌شود که با تراکتوری‌ها روی ناسازگاری نداشته است.
این مدافع ۳۴ ساله و مازندرانی که فوتبالش را از مس رفسنجان آغاز کرده ۲۲ بار سابقه‌ی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را داشته و یک گل ملی را به نام خود ثبت کرده است.
او در قطر و با تیم‌های الریان و الاهلی عملکرد کمی کمتر از خوب را داشته اما می‌توان به شجاع در دوران لژیونری‌اش نمره قابل قبول داد.
مدافع کهنه‌کار تراکتور، در زمان حضور برانکو ایوانکوویچ با نطر مستقیم این سرمربی کروات به جمع سرخ پوشان پیوست و می توان دوران حضور شجاع در پرسپولیس را نقطه اوج فوتبال این بازیکن قلم داد کرد.
شجاع حالا باید با بسته بازو بند کاپیتانی تراکتور به بازو مقابل تیم سابقش قرار گیرد و مطمئناً این رویارویی جذاب و تماشایی خواهد بود.

۲. سعید آقایی
بدون شک می توان سعید آقایی را جنجالی ترین چهره مشترک این دیدار دانست.
آقایی پس از حرکت غیراخلاقی خود در بازی برگشت لیگ بیست‌ویکم با پیراهن پرسپولیس در تبریز باعث شد تا درگیری‌ بین او و هواداران تراکتور شکل گرفته و این ناسازگاری کماکان ادامه‌دار باشد.
حالا باید دید سعید آقایی پس از چند سال دوری از تبریز و این شرایط چه عملکردی را در مقابل تیم سابق از خود به نمایش می گذارد و در این میان واکنش هواداران به این موضوع چگونه خواهد بود.

۳. مهدی شیری
شیری یکی دیگر از خرید های تابستانی تراکتوری ها بود که تجربه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه داشته است.
این بازیکن با پیراهن پرسپولیس ۸۱ بار به میدان رفته و بعد از ترک پرسپولیس در طول یک نیم فصل برای فولاد خوزستان توپ زد.
اکنون شیری باید چهارشنبه شب در برابر تیم سابقش قرار بگیرد و مطمئنا انگیزه خاصی برای این بازی خواهد داشت.

۴. محمد نادری
نادری پس از تجربه بازی در ترکیه، تراکتور را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد تا مجددا بازی در تبریز را تجربه کند.
این انتقال پس از کش مکش های بسیار و با تغییری جزئی در قوانین فدراسیون فوتبال به انجام رسید تا خمس از ابتدای فصل مشکلی برای بازی دادن به نادری نداشته باشد.
نادری نیز سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد و مقابل تیم سابقش به میدان خواهد رفت.

۵.سیامک نعمتی
علاوه بر آقایی، سیامک نعمتی را می‌توان یکی از ویژه ترین چهره های مشترک این دوئل تراکتور و پرسپولیس دانست.
بازیکنی که دو مرتبه در فصل گذشته در لیست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت. بار اول نیم فصل بود اما با وساطت بزرگ ترهای پرسپولیس به تیم برگشت ولی چندان به بازی گرفته نشد.
 بار دوم اما پس از پایان فصل بود که یحیی رسما به باشگاه اعلام کرد نیازی به سیامک نعمتی ندارد.
شماره ۸۸ سابق پرسپولیس، پایتخت را به مقصد شهر اولین ها ترک کرد تا شاگرد پاکو خمس شود.
نعمتی رفت و حالا قرار است برابر یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد.
بد نیست یادآوری کنیم؛ پس از اینکه سیامک نعمتی به باشگاه پرسپولیس رفت و رضایتنامه‌اش را گرفت، در اقدامی جنجالی برادر سیامک نعمتی با استوری عجیب به یحیی گل‌محمدی حمله کرد.
سعید برادر سیامک نعمتی نوشت: «من بهت تبریک میگم چون هر جا بازی کنی به تیم ملی دعوت میشی، مهم اینه همه میدونن تو کی بودی و چکارکردی و روسیاهی اش میمونه واسه یحیی جون لجباز که اولین بارش نیست از این کارا می‌کنه و با بزرگترای تیمش لج می‌کنه چون شما از نسل برانکو هستید و مردم اینو خوب میدونن که تو واسه پول نرفتی چون عاشقی…»
همچنین همسر سیامک نعمتی درباره جدایی این بازیکن از پرسپولیس نوشت: «با کمال احترام به شما خالصان صادق هوادار پرسپولیس با عظمت، هم اینک تقدیری دیگر برای سیامک رقم خورد و قسمت ما از اینجای مسیر، جدایی موقت از شما و پرسپولیس همیشه ماندنی شد.
ولی این جدایی نه از سر تمایل سیامک بلکه به دلایل خاصی بود که ان‌شاالله تا سال دیگر بر ملا خواهد شد؛ و شما را به قضاوتی دوباره در مورد شخصیت واقعی مدعیان متظاهر برخواهد داشت. چون هیچ سناریوی منفعت طلبانه ای از دید ریز بین شما مخفی نخواهد ماند. نخواستم در این فضای ملتهب، با پرداختن به برخی مسائل پنهانی، شما را دوباره درگیر فضایی دیگر کنم. فقط به این خلاصه بسنده میکنم…آن میش، گرگی است که لباس میش بر تن کرده، آنهم گرگی که در صدد است تا از نمد، کلاهی بزرگ برای خود درست کند، کلاهی که نخش از همین خارج نزدیک می‌آید. گرگی که، چون واقف است چوپان برای پایان دادنش به سمتش نزدیک می‌شود سرعت دریدن گوسفندان را تندتر کرده.»
حالا باید دید که سیامک نعمتی چه واکنشی را در دیدار با سرمربی و هم تیم های سابقش در تبریز خواهد داشت و با انگیزه بالای خود عملکردش برابر پرسپولیس به چه شکل خواهد بود.

۶.دانیال اسماعیلی فر
اسماعیلی فر در مقطعی برای گذران خدمت مقدس سربازی خود به جمع تراکتوری ها پیوست و مغرضانه نیست که یکی از بهترین زمان های فوتبال این بازیکن را دوران حضورش در تبریز قلم داد کنیم.
دانیال ۴۲ بار برای تراکتور به میدان رفت و با عملکرد مطلوب و البته کم حاشیه‌اش در بین پرشورها محبوب بود و پس از پایان دوران خدمت خود به اصفهان بازگشت تا این بار با پوشیدن پیراهن طلایی سپاهان درست در نقطه مقابل باشگاه سابقش ذوب‌آهن قرار گیرد.
حالا اسماعیلی‌فر به عنوان شاگرد یحیی گل‌محمدی به تبریز سفر می‌کند و انگیزه خاصی برای رویارویی با تیم سابقش خواهد داشت.

۷.سروش رفیعی
رفیعی سال ۱۳۹۴ با انتقالی قرضی از فولاد به تراکتور پیوست تا دوران سربازی خود را در تراکتور بگذراند.
رفیعی روز های خوبی را در تراکتور سپری کرد و به پرسپولیس پیوست.
سروش بعد از آن، بازی برای الخور، فولاد، شهرخودرو، سپاهان و پرسپولیس را تجربه کرد و حالا با پختگی کامل تر به تبریز سفر می‌کند تا برابر تیم سابقش قرار گیرد.

۸.امید عالیشاه
پس از پیشنهاد تراکتور، عالیشاه در سال ۱۳۹۵ برای انجام خدمت سربازی به این تیم پیوست.
سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس معتقد بود عالیشاه می‌توانست در پرسپولیس بماند و اعلام کرد در هنگام عقد قرارداد، او هیچ‌گونه صحبتی دربارهٔ خدمت سربازی و مشکل تحصیلی نکرده‌است.
به دلیل محرومیت تراکتور از نقل و انتقالات، او در بازی‌های زیادی برای این تیم به میدان نرفت، اما در تمرینات این تیم شرکت کرد که با واکنش یحیی گل‌محمدی (سرمربی وقت تراکتور) روبه‌رو شد.
 جدایی عالیشاه از تراکتور با حواشی مختلفی همراه بود و این حواشی پس از حضورش در پرسپولیس و قرارگیری مقابل تیم‌های تبریزی نیز افزایش پیدا کرد و حالا باید دید عملکرد امید در آخرین چهارشنبه مردادماه ۱۴۰۲ مقابل تی‌تی‌ها چگونه خواهد بود.
به گزارش ایسنا، دوتیم تراکتور و پرسپولیس درچارچوب حساس‌ترین دیدار هفته دوم مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه در ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به مصاف همدیگر می‌روند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.