تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر : 35668

پیک تردد زائران عتبات ۱۰ روز مانده به اربعین است/ ضرورت هماهنگی برای خدمت‌رسانی مضاعف

پیک تردد زائران عتبات ۱۰ روز مانده به اربعین است/ ضرورت هماهنگی برای خدمت‌رسانی مضاعف

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در اولین جلسه کمیته امنیتی انتظامی اربعین حسینی که به شکل ویدیو کنفرانس و با حضور جمعی از معاونان، روسا،  نمایندگان کمیته‌ها و فرماندهان انتظامی استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی در ستاد فراجا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی در اولین جلسه کمیته امنیتی انتظامی اربعین حسینی که به شکل ویدیو کنفرانس و با حضور جمعی از معاونان، روسا،  نمایندگان کمیته‌ها و فرماندهان انتظامی استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی در ستاد فراجا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین اظهارکرد: اصلی‌ترین وظایف کمیته‌ها در ماموریت اربعین حسینی در راستای تأمین و حفظ نظم و امنیت، روان‌سازی ترافیک، صدور گذرنامه و بحث تعامل با سایر دستگاه‌هاست.
وی افزود: تقریبا امورات ستادی کمیته‌ها انجام و طرح تأمین امنیت کنگره عظیم اربعین حسینی(ع) با توجه به پیشگیری از ایجاد ناامنی در مسیر و رعایت شاخص‌هایی نظیر پیشگیری از سرقت، مقابله با قاچاق موادمخدر، کالا و ارز و … تهیه و تدوین شده است.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی(ع) فراجا تصریح کرد: با تعامل، هم افزایی و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت و توان سازمان‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری ان شاءالله بتوانیم خدمات‌ مناسبی به زائران اربعین ارائه دهیم.
شرفی ادامه داد:‌ همچنین در راستای تسهیل تردد زائران، متوازن سازی گیت‌ها در دو سوی پایانه ها انجام شده و تمام تلاش بر این است که زائران در پایانه‌های مرزی توقف نداشته باشند که یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در این خصوص شبانه‌روزی شدن تردد مرزی در پایانه‌های تمرچین و خسروی است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی تمامی افراد دخیل در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت:‌: به طورحتم و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته بیشترین تردد زائران، ۱۰ روز مانده به اربعین خواهد بود، با پیش‌بینی و آگاهی نسبت به این موضوع کمیته‌ها برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهند تا ان شاءالله دچار مشکل نشویم.
شرفی با تأکید بر خوشایندسازی محیط پایانه‌ها که تأثیر بسزایی در ذهن و روان زائران دارد، گفت: تمام تمرکز و برنامه‌های سیستم‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و حاکمیتی روی این مسئله معطوف شده که نهایت تکریم با زائران صورت گیرد.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی(ع) فراجا با تأکید بر رعایت استانداردها و جلوگیری از آسیب‌ها گفت: با توجه به گرمای هوا باید زیرساخت‌های مربوطه را مدنظر و فراهم کنیم تا زائران در این رابطه نیز دچار مشکل نشوند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فراجا، نمایندگان کمیته‌های سیاسی و کنسولی، اطلاعات، حمل و نقل و سوخت، زیرساخت، فناوری، مشارکت‌های مردمی، نظارت و بازرسی، ثبت نام و اعزام، اطلاع رسانی و … نیز در این جلسه در خصوص تدوین و  اجرای طرح ها گزارشاتی ارائه کردند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.