تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر : 52345

پیشنهاد برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بلاروس

پیشنهاد برگزاری دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بلاروس

وزیر ورزش و جوانان ایران با همتای بلاروسی خود دیدار کرد و پیشنهاد داد تیم‌های ملی ایران و بلاروس در پنجره فیفا در سال ۲۰۲۵ دیدار دوستانه‌ای برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه وزارت ورزش و جوانان، امروز ظهر کیومرث هاشمی در محل اقامت خود در آلماتی با سرگئی میخاییلویچ دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار وزرای دو کشور به همراه هیأت‌های حاضر به احترام رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان به صورت ایستاده یک دقیقه سکوت کردند.
در ادامه وزیر ورزش بلاروس با اشاره به دوستی و روابط کشورش با ایران گفت: مطمئنم از طریق ورزش می‌توانیم گرمای روابط دو کشور را تقویم کنیم. ورزش برای هر دو ملت ایران و بلاروس مهم است و ورزش ایران از سرآمدان ورزش آسیاست.
میخاییلویچ ادامه داد: ورزش ایران در رشته‌هایی مانند کشتی و وزنه‌برداری پیشرو است و ما علاقمندیم از تجربیات شما در ورزش استفاده کنیم. ضمن اینکه ایران کشوری چهار فصل است و ما از این نعمت محرومیم و دوست داریم بتوانیم از فضایی که در اختیار دارید استفاده کنیم.
وی برگزاری اردوهای مشترک و دوره‌های آموزشی و مربیگری را از دیگر محورهای همکاری دو کشور اعلام کرد و افزود: به زودی در بلاروس بزرگترین مجموعه ورزشهای دریایی و آبی اروپا افتتاح می‌شود و از همین جا از شناگران ایرانی برای استفاده و حضور در افتتاح این مجموعه دعوت می‌کنم.وزیر ورزش و جوانان ایران نیز با قدردانی از همدردی کشور بلاروس و همچنین حضور وزیر خارجه این کشور در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید ایران و دیگر همراهان ایشان گفت: ایران آماده است در قالب تفاهم‌نامه موجود کار اجرایی را آغاز کند. ما برنامه‌های خود را در فاز اجرایی ارسال کرده‌ایم و به محض تأیید از سوی بلاروس، آماده اجرایی شدن این تفاهم‌نامه هستیم.
وی تقویت روابط باشگاهی، انتقال تجربیات و برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیان و داوران را مورد توجه قرار داد و گفت: در رشته‌هایی مانند هاکی روی یخ یا دوومیدانی می‌توانیم از تجربیات ورزش بلاروس استفاده کنیم.
وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار کرد: یکی از رشته‌هایی که می‌تواند به ارتباط بهتر ورزش دو کشور کمک کند فوتبال است که پیشنهاد می‌کنم تیم‌های ملی ایران و بلاروس در پنجره فیفا در سال ۲۰۲۵ دیدار دوستانه‌ای برگزار کنند.هاشمی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: یکی از موضوعاتی که می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم موضوع مقابله با تحریم در ورزش است که کشور بلاروس می‌تواند به دور کردن افکار سیاسی که مغایر با روح ورزش است کمک کند. ایران تلاش کشورهایی که سعی دارند ورزش را سیاسی کند محکوم می‌کند.
وی در پایان گفت: از اینکه بلاروس تیرماه به جمع اعضای شانگهای اضافه می‌شود خوشحالیم و ایران از این موضوع حمایت کرده است.در پایان وزیر ورزش بلاروس با اشاره به صحبتهای همتای ایرانی خود گفت: ورزش باید همه را در کنار هم جمع کند اما متأسفانه برخی موضوعات سیاسی باعث تصمیمات دوگانه شده است. به طور مثال اسرائیل در جنگ با فلسطین است و فلسطینیان را می‌کشد اما ورزشکاران آن در مسابقات حاضر می‌شوند. بنابراین باید از ظرفیت سازمانهای بین المللی مانند شانگهای برای تغییر این نگرش‌های سیاسی استفاده کرد.
هاشمی در پاسخ به صحبتهای وزیر ورزش بلاروس گفت: ایران فردا مواضع خود را درباره این موضوع بطور رسمی اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.