تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 23806

پیشروی ارتش اوکراین به طرف خرسون/ کی‌یف دستور محدودیت مصرف برق را صادر کرد

پیشروی ارتش اوکراین به طرف خرسون/ کی‌یف دستور محدودیت مصرف برق را صادر کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کریل استرموسوف، معاون رئیس منطقه خرسون روز چهارشنبه در تلگرام خود نوشت، اوکراین حملاتی را در مناطقی از خرسون انجام داد. درحالی که اوکراین نسبت به عملیاتش سکوت پیشه کرده اما ارتش این کشور اوایل امروز مدعی شد که ۴۳ تن از ارتشی‌های روسیه کشته و شش

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کریل استرموسوف، معاون رئیس منطقه خرسون روز چهارشنبه در تلگرام خود نوشت، اوکراین حملاتی را در مناطقی از خرسون انجام داد.
درحالی که اوکراین نسبت به عملیاتش سکوت پیشه کرده اما ارتش این کشور اوایل امروز مدعی شد که ۴۳ تن از ارتشی‌های روسیه کشته و شش تانک و دیگر تجهیزات نابود شدند.
هم‌زمان با این مسئله، دولت اوکراین برای اولین بار از زمان حمله روسیه به این کشور، محدودیت‌هایی را نسبت به مصرف برق در کشور اعمال کرده و خود دلایل این محدودیت‌ها را حملات موشکی روسیه علیه نیروگاه‌ها دانسته است.
به گفته مقامات دولتی، تامین برق از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب به وقت محلی محدود خواهد شد و اگر مردم مصرف برق را کاهش ندهند، احتمالا با قطعی موقتی مواجه خواهند شد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین چهارشنبه شب طی پیامی ویدئویی گفت: «خسارت جدیدی به زیرساخت‌های حیاتی وارد شده است. سه تاسیسات انرژی امروز توسط دشمن نابود شدند.»
وی در ادامه افزود: «براساس حدس و گمان ما، تا زمانی که نتوانیم به کمک شرکایمان موشک‌ها و پهپادهای دشمن را ۱۰۰ درصد نابود کنیم، حملات روسیه بر تاسیسات انرژی ادامه خواهد داشت.»
زلنسکی قرار است امروز در نشست اتحادیه اروپا سخنرانی کند و رهبران ۲۷ کشور این بلوک درخصوص راهکارهایی بابت حمایت بیشتر از اوکراین از جمله در حوزه انرژی و تجهیزات گفت‌وگو خواهند کرد.
روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جلسه‌ای با شورای امنیت روسیه برگزار کرد. وی در این نشست بیان کرد که نه تنها سازمان‌های مرتبط اعمال قانون، بلکه تمامی نظام کشورداری روسیه در حمایت تدارکاتی از «عملیات ویژه نظامی» نقش دارند.
رئیس‌جمهوری روسیه همچنین در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا حکومت نظامی اعلام کرد. حکومت نظامی در این چهار منطقه مزبور از اوکراین که روسیه اخیرا طی یک همه‌پرسی به خاک خود الحاق کرد، از روز پنجشنبه اجرا خواهد شد.
دولت اوکراین به اعلام فرمان حکومت نظامی رئیس جمهور روسیه در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا واکنش نشان داد و گفت که تصمیم پوتین باید از سوی سازمان ملل متحد محکوم شود.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.