تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 41330

پیشرفت های درمانی در سایه پژوهش محقق می شود

پیشرفت های درمانی در سایه پژوهش محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر قوام‌زاه پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در اراک اظهار کرد: بودجه پژوهشی کشور، یک هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال معادل سه میلیون یورو است که با پیگیری‌های انجام شده یک هزار و ۱۴۰ میلیون ریال به آن اضافه شده و باید

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر قوام‌زاه پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش ملی هویت و پیشرفت با محوریت استان مرکزی در اراک اظهار کرد: بودجه پژوهشی کشور، یک هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال معادل سه میلیون یورو است که با پیگیری‌های انجام شده یک هزار و ۱۴۰ میلیون ریال به آن اضافه شده و باید اذعان داشت که در راستای توسعه حوزه بهداشت و درمان در حوزه پژوهش با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
وی با اشاره به درمان تخصصی بیماری‌ها در ایران و خارج از کشور گفت: فعالیت‌های ایران در حوزه درمان و بهداشت نسبت به کشورهای کانادا و انگلیس مناسب‌تر است از این رو باید از امکانات پزشکی با قیمت مناسب با کیفیت بالاتر استفاده شود.
پدر پیوند مغز استخوان ایران با بیان اینکه باید شرایط برای افراد توانمند در حوزه تولید داروی با کیفیت فراهم شود، گفت: تمام پزشکان در حال خدمت هستند، اما از نظر پژوهش ضعف‌هایی وجود دارد که به طور حتم پیشرفت در سایه پژوهش محقق می‌شود.
پدر پیوند مغز استخوان ایران تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه پزشکی سابقه درخشانی دارد و پزشکانی همچون دکتر محمد حسابی از تفرش در حوزه رادیولوژی و فعالیت دکتر قریب در حوزه کودکان و دکتر پروانه وثوق از این خطه برای کشور افتخاراتی در حوزه درمان به ارمغان آوردند.
قوام‌زاده، در خصوص شکل‌گیری درمان پیوند مغز استخوان در ایران گفت: در بیمارستان شریعتی ۵۰ تخت برای پیوند مغز استخوان پیش‌بینی شد در سال ۱۴۰۰، پیوندهایی انجام شد که در دنیا بی‌سابقه بود.
وی افزود: جهاد دانشگاهی استان مرکزی با تعامل و دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌توانند بر این امر واقف شوند چه سموم و کودی در درخت و سبزی استفاده می‌شود تا میزان آن کنترل شود و چه مواردی برای تصفیه آب مدنظر قرار گیرد.
قوام‌زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ مرکز پیوند مغز استخوان در استان‌های مختلف کشور فعال است، گفت: آینده پزشکی کشور معطوف به سلول درمانی و ژن درمانی است و آمریکا برای اجرای سلول درمانی ۶۰ میلیارد دلار و ژاپن ۲۵ میلیارد دلار در نظر گرفته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.