تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 33781

پنجمی زنان والیبال ایران در چلنجر کاپ آسیا 

پنجمی زنان والیبال ایران در چلنجر کاپ آسیا 

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا امروز (یکشنبه چهارم خرداد) برای کسب جایگاه پنجم یا ششم مسابقات به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی سه بر یک (۲۵ بر ۲۰، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر۲۰ ) موفق به کسب عنوان

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا امروز (یکشنبه چهارم خرداد) برای کسب جایگاه پنجم یا ششم مسابقات به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی سه بر یک (۲۵ بر ۲۰، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر۲۰ ) موفق به کسب عنوان پنجم رقابت‌ها شد. 
تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات ۶ بازی انجام داد؛ در دور نخست مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید اما نتیجه را به چین تایپه واگذار کرد. در دور دوم برابر ویتنام شکست خورد و ازبکستان را از پیش رو برداشت. در ادامه در مصاف با فیلیپین پیروز شد و در آخرین مسابقه خود هم برابر استرالیا به برتری رسید. 
ترکیب ایران: مهسا کدخدا (کاپیتان)، سودابه باقرپور، مونا آشفته، نگین شیرتری، فاطمه امینی، مونا دریس محمودی و نگار هاشمی سرمربی: فاطمه رشیدی 
رقابت دو تیم در ست اول پایاپای دنبال شد و عملکرد دفاعی خوب استرالیا باعث شد تا این تیم در دقایقی از ست جلو بیفتد اما ملی‌پوشان ایران بازی را به تساوی کشاندند و در ادامه هم ۱۷ بر ۱۵ پیش افتادند. در ادامه هم برتری ۲۰ بر ۱۶ ایران باعث شد تا استرالیا درخواست وقت استراحت کند اما برتری ایران در ادامه هم حفظ شد و ۲۵ بر ۲۰ در این ست پیروز شد. 
رقابت پایاپای دو تیم در این ست هم ادامه داشت تا اینکه استرالیا ۱۱ بر ۷ جلو افتاد و رشیدی درخواست وقت استراحت داد. با ورود مجدد تیم‌ها به زمین ملی‌پوشان ایران اختلاف امتیاز را جبران کردند و بازی را در امتیاز ۱۵ به تساوی کشاندند اما توپ‌گیری ضعیف باعث شد تا استرالیا این ست را ۲۵ بر ۱۹ برنده شود.  
ایران در آغاز ست سوم پنج بر یک از حریف خود پیش افتاد و وقت استراحت استرالیا هم این اختلاف را جبران نکرد. عملکرد خوب ملی‌پوشان در خط حمله با دفاع مناسب از سمت حریف همراه نبود و در نهایت این ست ۲۵ بر ۱۸ به نفع ایران به پایان رسید. 
رقابت دو تیم در ست چهارم نزدیک‌تر شد و استرالیا که دو ست را واگذار کرده بود امتیاز به امتیاز با ایران پیش رفت اما ملی‌پوشان کشورمان اختلاف امتیاز خود را تا پایان این ست حفظ کردند و ۲۵ بر ۲۰ برنده شدند.
در پایان این مسابقه مونا آشفته، قطر پاسور تیم ملی با کسب ۲۴ پوئن به عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین انتخاب شد. پس از او سودابه باقرپور مدافع میانی تیم ملی هم موفق به کسب ۱۳ امتیاز شد. 
در تیم استرالیا هم آنا جونز و اما برتون هر کدام ۱۸ امتیاز به دست آوردند که امتیازآورترین بازیکنان تیم خود شدند.
ایران با این پیروزی در رده پنجم مسابقات والیبال ۲۰۲۳ چلنجرکاپ آسیا که به میزبانی اندونزی برگزار شد، دست یافت.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.