تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 13227

کرملین: به نگرانی‌های امنیتی پوتین در گفت‌وگو با بایدن اعتنایی نشد

کرملین: به نگرانی‌های امنیتی پوتین در گفت‌وگو با بایدن اعتنایی نشد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در میانه تنش‌ها بر سر استقرار سربازان روس در مرز با اوکراین که نگرانی‌هایی را درباره افزایش تهاجم به این کشور به وجود آورده، تلفنی صحبت کردند؛ روسیه بارها قصد برای حمله به اوکراین را رد کرده

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در میانه تنش‌ها بر سر استقرار سربازان روس در مرز با اوکراین که نگرانی‌هایی را درباره افزایش تهاجم به این کشور به وجود آورده، تلفنی صحبت کردند؛ روسیه بارها قصد برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

یوری اوشاکف، معاون کرملین در جمع خبرنگاران این تماس تلفنی را کاری توصیف کرد و افزود:‌ این تماس تلفنی در پس زمینه نگرانی‌های غرب درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین صورت گرفت.

وی ادامه داد، بایدن در نتیجه افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال بروز چنین حمله ای خواسته بود تا این تماس تلفنی روز شنبه برگزار شود.

اوشاکف همچنین افزود: رئیس جمهوری آمریکا به ‌طور پیش‌بینی‌شده‌ای به تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه روسیه در شرایط تنش‌آمیز پیرامون اوکراین اشاره کرد، اما این موضوع محور گفت‌وگوی نسبتا طولانی او با پوتین نبود.

وی همچنین گفت: بایدن به تعدادی ملاحظات برای رسیدگی به درخواست‌های امنیتی که روسیه اواخر سال ۲۰۲۱ به غرب ارائه کرده بود از جمله وتوی پیوستن اوکراین به ناتو اشاره کرد. باید متذکر شوم که پوتین این اظهارات از سوی بایدن را مورد بررسی قرار می‌دهد و بدون شک آنها را مدنظر خواهد گرفت.

معاون کرملین همچنین افزود: متاسفانه باید بگوییم که بایدن در گفته‌هایش به نگرانی‌های امنیتی ما اشاره ای نکرده است.

اوشاکف همچنین گفت، پوتین به بایدن گفت که فکر می‌کند غرب به قدر کافی به اوکراین فشار نیاورده تا توافق‌های صلح مینسک را اجرایی کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.