تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر : 34087

پنتاگون: بالون چینی اطلاعاتی بر فراز آمریکا جمع‌آوری نکرد

پنتاگون: بالون چینی اطلاعاتی بر فراز آمریکا جمع‌آوری نکرد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در خصوص تحقیقات درباره این بالون چینی گفت: “همانطور که شما در آن زمان شنیدید ما مطلع بودیم که این بالون توانمندی‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات داشته است. رایدر اضافه کرد:

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در خصوص تحقیقات درباره این بالون چینی گفت: “همانطور که شما در آن زمان شنیدید ما مطلع بودیم که این بالون توانمندی‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات داشته است.
رایدر اضافه کرد: اما ارزیابی قبلی و حال حاضر ما این است این بالون هنگام پرواز در حریم هوایی آمریکا اطلاعاتی جمع‌آوری نکرده است.
رایدر اضافه کرد، واشنگتن در آن زمان “گامهایی را برای محدود کردن تلاش بالقوه این بالون برای جمع‌آوری اطلاعات اتخاذ کرد” اما جزئیات بیشتری درباره آن نگفت.
پس از جنجال آفرینی آمریکا درباره اینکه ارتشش حضور این بالون چینی را در حریم هوایی آن کشف کرده و سرنگونی آن توسط یک جنگنده آمریکایی، روابط بین واشنگتن و پکن بیش از پیش تیره شد.
مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که این بالون از نوع “جاسوسی”‌ بوده اما مقام‌های چین با رد این مساله اعلام کردند که یک بالون هواشناسی بوده است.
نیروی هوایی آمریکا این بالون را در تاریخ چهارم فوریه بعد از این ادعا که بالون روزها بر فراز خاک آمریکا پرواز کرده سرنگون کرد.
از جمله تبعات این مناقشه لغو سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به چین در آن زمان بود که چند ماه بعد در ماه ژوئن انجام شد. مقامهای چین و آمریکا در سفر ماه ژوئن بلینکن به پکن برای ایجاد ثبات در روابطشان اظهار تمایل کردند.
با این حال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چندی بعد در یک سخنرانی، شی جینپینگ، همتای چینی خود را “دیکتاتور” خواند و مجددا ضربه ای جدید را به روابط دو طرف وارد کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.