تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 42736

پلمب ۸۴ واحد صنفی متخلف و بازداشت ۵۹ سارق و مالخر در استان سمنان

پلمب ۸۴ واحد صنفی متخلف و بازداشت ۵۹ سارق و مالخر در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ئی امروز (شنبه، ۱۱ آذر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه انتظامی استان طرح‌های ویژه‌ای از ابتدای سال تا کنون در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و کانون‌های اصلی جرم، برخورد با سارقان، سوداگران و فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش اجرا کرده و امروز شاهد نمایش کشفیات

سردار جلیل موقوفه‌ئی امروز (شنبه، ۱۱ آذر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه انتظامی استان طرح‌های ویژه‌ای از ابتدای سال تا کنون در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و کانون‌های اصلی جرم، برخورد با سارقان، سوداگران و فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش اجرا کرده و امروز شاهد نمایش کشفیات دستاوردهای مرحله پنجم رزمایش «فتح» هستیم که توسط پلیس‌های تخصصی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها در ۷۲ ساعت گذشته اجرا شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح، ۵۹ سارق و مالخر دستگیر شدند و ۹۹ پرونده سرقتی تشکیل شد و به نتیجه رسید.
کشف ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان سمنان از برخورد قاطع پلیس با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و کشف ۲۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر خبر داد و گفت: ۷۰ معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. همچنین در جریان این طرح، ۳۲ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت از خرده‌فروشان مواد مخدر کشف و ضبط شد.
سردار موقوفه‌ئی به بازداشت ۱۵۴ خرده‌فروش و متلاشی شدن هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اشاره و اظهار کرد: شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده و پاتوق‌های معتادان متجاهر یک برنامه مهم و جدی برای فرماندهی انتظامی استان است. تاکنون ۵۹ نقطه شناسایی و با همکاری سایر نهادها از وجود معتادان و اراذل و اوباش پاکسازی شده است.
او گفت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان ۱۴ نفر از اراذل و اوباشی را که مخل امنیت عمومی بودند، دستگیر و ۴۰ قبضه سلاح سرد و ۱۴ قبضه سلاح گرم از آن‌ها کشف کرد. 
۸۴ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند
موقوفه‌ئی از برخورد جدی پلیس با واحدهای صنفی که قوانین و مقررات مربوط را رعایت نکردند، خبر داد و گفت: تاکنون ۸۴ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن قوانین، با نظارت کامل پلیس اطلاعات و امنیت در استان شناسایی و پلمب شده‌اند.
فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی موفق به شناسایی و توقیف ۱۱ خودروی شوتی شدند، افزود: از این خودروها ،مقادیر زیادی لوازم خانگی و قطعات خودرو قاچاق کشف شد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، ۱۱۴ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در استان سمنان کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان سمنان به تعدد تصادف‌ها در استان اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با خودروهایی که تغییر وضعیت استاندارد داشته‌اند یا مخل نظم عمومی و ترافیک شهری و مسبب تصادف‌ها در داخل شهرها بودند، پلیس راهور استان موفق به توقیف ۱۵۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت حرکات نمایشی و مارپیچ، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و … شد. 
او با اشاره به ۲۱ پرواز یگان پهبادی استان در نقاط حادثه‌خیز و دوردست کویری استان، گفت: با همکاری یگان پهپادی و پلیس راه استان، با شناسایی دقیق و کارشناسی‌شده نقاط حادثه‌خیز و افزایش پروازها و رصد جاده‌ای، تاکنون ۲۰ دستگاه خودروی متخلف توسط عملیات ویژه یگان پهپادی توقیف شده و این تعامل سبب کاهش چشمگیر تصادف‌های جاده‌ای شده است.
موقوفه‌ئی از ۵۶۱ مورد اعمال قانون وسایل نقلیه حادثه‌ساز توسط ماموران پلیس راه و راهور استان خبر داد و ادامه داد: ۶۵ دستگاه وسیله نقلیه مشمول توقیف ساعتی شدند و ۱۲۰ دستگاه نیز به علت نصب نورافکن‌هایی که برای سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها مزاحمت ایجاد می‌کردند، به پارکینگ منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: به مردم استان قول می‌دهم طرح‌های ضربتی، فوریتی و عملیاتی پلیس تا ریشه‌کن کردن جرایم و برقراری امنیت پایدار و در شأن و منزلت مردم استان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.