تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 24002

پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون وکلا/ قوانین حمل سلاح برای محیط‌بانان به‌روزرسانی شود

پذیرش بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون وکلا/ قوانین حمل سلاح برای محیط‌بانان به‌روزرسانی شود

حسن عبدلیان‌پور شنبه ۳۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده ۵ قانون تسهیل کسب و کار مجلس شورای اسلامی سالی یک‌بار موظف به برگزاری آزمون وکالت هستیم، در همین راستا سال ۱۴۰۱ این آزمون را برگزار و قبولی‌ها را اعلام کردیم و برای سال آینده موظف به

حسن عبدلیان‌پور شنبه ۳۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده ۵ قانون تسهیل کسب و کار مجلس شورای اسلامی سالی یک‌بار موظف به برگزاری آزمون وکالت هستیم، در همین راستا سال ۱۴۰۱ این آزمون را برگزار و قبولی‌ها را اعلام کردیم و برای سال آینده موظف به برگزاری آزمون هستیم. 
وی با بیان اینکه سال‌جاری ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر در آزمون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه قبول شدند، تصریح کرد: برگزاری مصاحبه در ماده ۵ قانون تسهیل، ذکر شده و  شرایط باید رعایت شود و وظیفه ماست. سوالات ممکن است بخشی علمی باشد. حق ماست افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه ما نباشند. مصاحبه شروع نشده اما خیلی ریزش نداریم.
عبدلیان‌پور با بیان اینکه ضعف قوانین، دغدغه ماست، مطرح کرد: نماینده‌ای در مجلس انتخاب کردیم تا فرآیند را بررسی کنیم بنابراین ورود کرده و در امر قانون‌گذاری کمک کردیم و به طور قطع باید قوانینی مانند حمل سلاح برای محیط‌بانان به‌روزرسانی شود.
وی ادامه داد: نیازمند بازنگری در قوانین کشور هستیم و در این فرآیند به مجلس کمک می‌کنیم. در حال بررسی امور هستیم و دغدغه همه مردم در امر قانونگذاری است. تعامل خوبی با کمیسیون حقوقی و قضایی، بانوان و اجتماعی مجلس شورای اسلامی داریم.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تنها نهاد ملی ارائه دهنده خدمات حقوقی و کارشناسان خانواده است. ۷۰ هزار نفر در مجموعه ما هستند و سعی کردیم وکلایی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.  
وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۹ در ۲۰ استان بیان کرد: وکلا و کارشناسان از این طریق این سامانه به صورت معاضدتی در خدمت مردم هستند و تا پایان سال برای باقی استان‌ها راه اندازی می‌کنیم و امیدواریم حق هیچ فردی به علت عدم تمک مالی ضایع نشود.
عبدلیان‌پور با بیان اینکه وکالت تخصصی را دنبال می‌کنیم، مطرح کرد: در هفت حوزه و ۴۳ زیرمجموعه، وکلای متخصص و متعهد تربیت می‌شوند و یک وکیل در همه پرونده‌ها ورود نکند که این امر بسیار واجب است.
وی با اشاره به آمار وکلای معاضدتی کشور خاطرنشان کرد: آمار وکالت معاضدتی بسیار بالاست و آخرین گزارش در بازه شش ماه ابتدایی سال نشان می دهد یک میلیون و ۲۰۰ پرونده با وکلای معاضدتی و تسخیری داشتیم.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه استقلال وکلا به معنی عدم نظارت نیست، گفت: بر روی کار وکلای باید نظارت باشد و در هیچ‌ کجای دنیا عدم نظارت وجود ندارد. ابطال پروانه جزء لاینفک هر مجموعه است و هر فردی از چارچوب قانون تخطی کند باید پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه در حوادث اخیر موضع گیری ویژه‌ای داشتیم، مطرح کرد: بیشتر دفاعیاتی که افراد داشتند از باب وکیل تسخیری بر عهده ما بود و افرادی که از باب عملکرد اغتشاشگران دچار آسیب شدند، به صورت معاضدتی وکالت آنها را می‌پذیریم.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در رابطه با فرار مالیاتی وکلا، توضیح داد: فرار مالیاتی در هر صنفی حضور دارد اما نظارت و کنترل وجود دارد و قراردادها بارگذاری می‌شود و از صنوفی است که کمترین فرار مالیاتی را دارد.
 عبدلیان‌پور در رابطه با بیمه وکلا یادآور شد: در حال پیگیری بیمه وکلا هستیم. از تفاهم‌نامه‌ای که با تأمین اجتماعی داشتیم، استقبال نشد و از قراردادی که برای ۳۰ هزار نفر داشتیم، فقط ۷۶۴ نفر استقبال کردند بنابراین تعهدات عملیاتی نشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.