تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کد خبر : 36366

پایان نشست اضطراری آکوواس؛ نیجریه: گزینه نظامی آخرین راهکار درباره نیجر است

پایان نشست اضطراری آکوواس؛ نیجریه: گزینه نظامی آخرین راهکار درباره نیجر است

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، تینوبو در پایان نشست اکوواس گفت: تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی به عنوان آخرین راهکار بر روی میز است. وی ادامه داد: ما در تعهدمان نسبت به حمایت از نیجر در مسیرش به سوی ثبات دیپلماتیک ثابت‌قدم هستیم. همچنین در بیانیه پایانی

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، تینوبو در پایان نشست اکوواس گفت: تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی به عنوان آخرین راهکار بر روی میز است.
وی ادامه داد: ما در تعهدمان نسبت به حمایت از نیجر در مسیرش به سوی ثبات دیپلماتیک ثابت‌قدم هستیم.
همچنین در بیانیه پایانی نشست اضطراری امروز (پنجشنبه) جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در نیجریه درباره اوضاع نیجر آمده است: ما بار دیگر قویا کودتا در نیجر و تداوم حبس رئیس‌جمهور «محمد بازوم» را محکوم می‌کنیم.
در ژوئیه سال جاری میلادی، گارد ریاست جمهوری نیجر محمد بازوم، رئیس‌جمهورِ متحد فرانسه این کشور را برکنار و بازداشت کرد. رهبران کودتا در نیجر پس از آن «علی لمینا زین» اقتصاددان و وزیر سابق اقتصاد را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کردند.
جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا پیشتر و به منظور ابقای ریاست جمهوری «محمد بازوم» در نیجر تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال و تهدیدهای مداخله نظامی و پیشنهادات دیپلماتیک را مطرح کرده بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر عزم خود مبنی بر نگه‌داشتن تمامی گزینه‌ها بر روی میز و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز این بحران تاکید می‌کنیم. ما متعهد به احیای نظام مبتنی بر قانون اساسی در نیجر از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز هستیم.
سنگال اعلام کرده در صورت تصمیم اکوواس برای مداخله نظامی در نیجر، سربازان خود را به این کشور خواهد فرستاد.
به دنبال کودتا در نیجر، بسیاری از کشورهای غربی کارمندان سفارت خود و اعضای خانواده‌هایشان را از نیجر تخلیه کرده‌اند.
کشورهای مالی و بورکینافاسو اما هشدار داده‌اند که هرگونه مداخله نظامی در نیجر به منظور احیای ریاست‌جمهوری محمد بازوم، اعلام جنگ علیه این دو کشور نیز به شمار می‌رود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.