تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 15750

صنعاء: موارد نقض آتش‌بس در حال افزایش هستند/عربستان به هیچ پروازی مجوز نداده است

صنعاء: موارد نقض آتش‌بس در حال افزایش هستند/عربستان به هیچ پروازی مجوز نداده است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله این کشور توییت کرد: اقدامات ائتلاف سعودی در نقض آتش‌بس رو به افزایش هستند و آخرین آنها پیشروی گسترده به سمت پایگاه‌های نیروهای ما در مأرب بود. العزی در ادامه نوشت: تاکنون

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله این کشور توییت کرد: اقدامات ائتلاف سعودی در نقض آتش‌بس رو به افزایش هستند و آخرین آنها پیشروی گسترده به سمت پایگاه‌های نیروهای ما در مأرب بود.

العزی در ادامه نوشت: تاکنون اجازه داده نشده هیچ پروازی به مقصد فرودگاه بین‌المللی صنعاء انجام شود و کشتی‌ها مصادره شده و پس از بازرسی و اعطای مجوز بین‌المللی به ساحل جیزان هدایت می‌شوند.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن افزود: تمامی این زورگویی‌ها در سایه آتش‌بسی که کل جهان از آن استقبال کردند، انجام می‌شوند، در واقع ما با دشمنانی مواجه هستیم که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از دو روز قبل با نادیده گرفتن آتش‌بس و نقض آن یک کشتی سوخت امدادی با نام “دیتونا” را مصادره کرده و آن را به ساحل جیزان منتقل کرده است.

این شرکت گزارش داد: تعداد کشتی‌های مصادره شده توسط ائتلاف سعودی به سه نفت‌کش رسیده است که همگی بازرسی شده و مجوزهای بین‌المللی دریافت کردند.

پیش از این خبرگزاری سبأ یمن به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: نیروهای ائتلاف سعودی به اقدامات خود در نقض آتش‌بس ادامه می‌دهند و همچنان پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن واقع در نجران را با خمپاره هدف قرار داده و پهپادهای جاسوسی آنها بر فراز آنها پرواز می‌کنند.

ائتلاف سعودی هفته گذشته عملیات‌های خود را در یمن متوقف کرد اما ناظران برخی موارد نقض آتش‌بس در بعضی از استان‌های یمن را ثبت کردند.

پس از طرح صلح پیشنهادی مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن که اعلام کرد تمامی حملات راکتی و پرواز پهپادها و اقدامات نظامی علیه عربستان متوقف می‌شوند، تصمیم گرفته شد، عملیات‌های ائتلاف عربی ضد یمن به حالت تعلیق درآیند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.