تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر : 3731

احتمال گرفتن میزبانی قهرمانی آسیا از ایران/ “فرناندز” هدفمند کار می‌کند

احتمال گرفتن میزبانی قهرمانی آسیا از ایران/ “فرناندز” هدفمند کار می‌کند

ناصر سلیمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آغاز اردوی تیم ملی هندبال مردان ایران، اظهارکرد: این اولین مرحله اردوی آمادگی ملی پوشان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیاست که اواخر دی و اوایل بهمن به میزبانی ایران برگزار می شود. وی افزود: خوشبختانه اولین اردو با حضور مانوئل فرناندز سرمربی جدید

ناصر سلیمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آغاز اردوی تیم ملی هندبال مردان ایران، اظهارکرد: این اولین مرحله اردوی آمادگی ملی پوشان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیاست که اواخر دی و اوایل بهمن به میزبانی ایران برگزار می شود.

وی افزود: خوشبختانه اولین اردو با حضور مانوئل فرناندز سرمربی جدید تیم از کشور اسپانیا به خوبی در حال برگزاری است.

این مربی کرمانشاهی با بیان اینکه پس از چندسال شاهد حضور یک سرمربی خارجی در تیم ملی هندبال ایران هستیم، اظهار کرد: مانوئل فرناندز یکی از بهترین مربیان اسپانیست، مربی باسوادی که هدفمند کار می کند و به افراد  آماده بها می دهد و معتقد است کسی می تواند پیراهن تیم ملی را بپوشد که آماده‌تر باشد.

وی در ادامه به میزبانی ایران برای رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ اشاره کرد و گفت: هرچند این میزبانی به ایران داده شده، اما باتوجه به آمار بالای قربانیان کرونا در کشور و تشدید شیوع این بیماری این احتمال وجود دارد که این میزبانی از ایران گرفته شود.

سلیمی اضافه کرد: اگر شیوع بیماری کرونا با همین شدت در کشور ادامه داشته باشد، احتمالا تعدادی از کشورها حضور پیدا نکنند و از آنجایی که هدف فدراسیون آسیا حضور حداکثری کشورها در این رقابت هاست، احتمالا میزبانی را از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه تیم ملی ایران با  استفاده از فرصت میزبانی می تواند برای دومین بار پس از سال ۲۰۱۵ به مسابقات جهانی راه پیدا کند، افزود: خیلی امیدواریم که دوباره بتوانیم جهانی شویم  و این کار دشواری نیست، چراکه یک  سرمربی کاربلد و چند مربی حاذق و مسلط به همراه بازیکنانی آماده داریم و شرایط نسبت به گذشته عوض شده است.    

آنالیزور تیم ملی هندبال ایران در ادامه به حضور دو هندبالیست کرمانشاهی در این اردو اشاره کرد و گفت: مهران حسینی و محسن کرمیان ورزشکاران دعوت شده از کرمانشاه در این اردو بودند که مهران حسینی به دلیل مثبت شدن تست کرونایش نتوانست در اولین اردو حضور داشته باشد.

وی با تاکید براینکه هندبال کرمانشاه ورزشکاران قدرتمند و شایسته ای دارد، افزود: امیدوار بودیم برای این اردو مجتبی کرمیان را هم از کرمانشاه داشته باشیم، اما متاسفانه این ورزشکار به دلیل آسیب دیدگی فرصت حضور در اردوهای تیم ملی را از دست داد. 

سلیمی اضافه کرد: تا زمانی که کرمانشاه یک تیم در لیگ برتر نداشته باشد، نمی توان انتظار داشت که تعداد بازیکنان بیشتری از این استان در اردوها حضور داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنانش به شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر هندبال کشور و به تبع استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باتوجه به پربرخورد بودن این رشته، انجام تمرینات آن نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی است و برگزاری منظم تمرینات مستلزم انجام تست های کرونا است که این برای بازیکنان هزینه‌بر خواهد بود.

این پیشکسوت هندبال کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این شرایط فعالیت های هندبال بسیار محدود شده و از طرفی خانواده ها نیز اجازه حضور فرزندانشان را در باشگاه ها نمی دهند که این به مرور باعث افت هندبال ایران برای یکی دو سال آینده خواهد شد.

اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال مردان ایران برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا از ۲۸ مرداد آغاز شده و تا هشتم شهریور ادامه خواهد داشت.  

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.