تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 35047

پاسخ اسبقیان به حذف امیری از پاریس و مدال طلایی که از ایران گرفته شد

پاسخ اسبقیان به حذف امیری از پاریس و مدال طلایی که از ایران گرفته شد

سید محمدشروین اسبقیان درگفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد دوومیدانی‌کاران در مسابقات قهرمانی جهان پاریس، اظهار کرد: از ۱۸ ورزشکار حاضر در این مسابقات، ۱۴ دوومیدانی کار از فدراسیون جانبازان و معلولین و ۴ نفر از نابینایان و کم‌بینایان در این تورنمنت شرکت کردند که از این تعداد امیدواریم ۱۳ سهمیه پارالمپیک را کسب

سید محمدشروین اسبقیان درگفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد دوومیدانی‌کاران در مسابقات قهرمانی جهان پاریس، اظهار کرد: از ۱۸ ورزشکار حاضر در این مسابقات، ۱۴ دوومیدانی کار از فدراسیون جانبازان و معلولین و ۴ نفر از نابینایان و کم‌بینایان در این تورنمنت شرکت کردند که از این تعداد امیدواریم ۱۳ سهمیه پارالمپیک را کسب کنیم.
وی همچنین درباره اتفاق ایجاد شده در خصوص حامد امیری گفت: امیری با توجه به تغییری که در کلاس بندی خود در پاریس داشت قرار است بعد از  این در کلاس  F۵۵ در مسابقات شرکت کند. امیری در جریان مسابقات قهرمانی جهان که داوران رصد می‌کردند و کلاس بندها حضور داشتند و دوربین‌ها و هیات ژوری از زوایای مختلف ورزشکار را مورد ارزیابی قرار می‌دادند وقتی پرتاب می‌کرد آهن زیر صندلی وی در اثر فشار زیاد بالا می‌آمد و صدایش استادیوم را پر می‌کرد بنابراین داوران بعد از پرتاب‌های او طی مکاتبه‌ای که با ما داشتند عنوان کردند که حامد امیری نسبت به کلاس خود قدرت بیشتری دارد و باید دوباره کلاسش مورد بررسی قرار بگیرد. در نتیجه بعد از ۳ ساعت که از بخش‌های مختلف بدنش معاینات تخصصی گرفتند به ما گفتند که حامد امیری در اثر تصادفی که انجام داده بود عضلاتش قدرت بدنی خود را از دست داده بود اما ورزش منظم و منسجم سبب شده تا عضلاتش بویژه در بخش گردن، شکم و پهلوها رشد کند و سبب قویتر شدن این ورزشکار شده است در نتیجه باید در کلاس بالاتر از F۵۴  رقابت کند.
رییس فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین تصریح کرد: هرچند حامد امیری رقابت پرتاب نیزه در مسابقات قهرمانی جهان را از دست داد اما ما از این قضیه خوشحال هستیم، به دلیل این که ورزشکاری که در اثر تصادف عضلاتش ضعیف شده بود در اثر تمرینات پی در پی، منظم و منسجم و تخصصی عضلات خود را بازیابی و قویتر کرده و امروز سلامت خود را پیدا کرده و در کلاس بالاتر در مسابقات شرکت می‌کند. اگر غیر از این بود ناراحت می‌شدیم. بعد از این قضیه که با حامد امیری صحبت کردم می‌گفت که حتما در هانگژو به دنبال کسب مدال ارزشمند خواهم بود.
اسبقیان با بیان این که حامد امیری در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین شرکت خواهد کرد، گفت: وی در کلاس F۵۵ با قدرت در هانگژو در ۳ رشته پرتاب دیسک، وزنه و نیزه شرکت خواهد کرد و هدفش کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال در هر ۳ ماده است. در پارالمپیک پاریس چون کلاس F۵۵ پرتاب نیزه ندارد فقط در پرتاب وزنه باید حاضر شود. بنابراین در همین جا تمرینات خود را در پرتاب وزنه زیر نظر بهمن رضایی شروع کرده و تصمیم دارد مدال طلای این ماده را در پاریس به خود اختصاص دهد.  
وی اضافه کرد: این که برخی می‌گویند چرا در داخل کشور کلاس‌بندها متوجه وضعیت حامد امیری نشدند باید بگویم که کلاس امیری در F۵۴ به مدت ۱۰ سال بود که مورد تایید قرار گرفته و تغییرات این کلاس را فقط کلاس‌بندی‌های IPC می‌توانند نظارت کنند که این مساله در جریان مسابقات قهرمانی جهان که کلاس‌بندها از زوایای مختلف با دوربین‌های تخصصی قدرت بدنی ورزشکار ما را مورد ارزیابی قرار دادند متوجه شدند که او باید تحت معاینات تخصصی پزشکی قرار بگیرد.
رییس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین همچنین در خصوص امان الله پاپی و قرار گرفتن در جایگاه چهارم بعد از کسب عنوان قهرمانی در پاریس، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراضی که حریفش نسبت به پرتاب او انجام داده بود بهمن رضایی روز بعد اعتراض خود را نسبت به تغییر جایگاه او در جدول رده بندی اعلام کرد و این اعتراض توسط هیات ژوری مورد بازبینی قرار گرفت و خطا را مورد تایید قرار دادند. این که اگر اعتراض زودتر صورت می‌گرفت مدال طلای او پس گرفته می شد این طور نیست. ورزشکار ایرانی الاصل ما که به تابعیت ترکیه درآمده است و رفاقت خوبی با پاپی دارد و طی سال‌های قبل نیز برای کشورمان افتخارآفرینی کرده به این موضوع اعتراض کرده بود. وقتی ورزشکار ما به او می‌گوید تو اعتراض کردی او قبول نمی‌کند، در حالی که وقتی ما اعتراض کردیم مسوولین برگزاری اسم او را به عنوان معترض عنوان کردند. این مساله هیچ چیزی از ارزش های پاپی کم نمی‌کند و مطمئنم در هانگژو مدال طلای خود را با بهبود رکورد افزایش خواهد داد.
وی در پایان در خصوص مدال برنز هاشمیه متقیان در قهرمانی جهان برخلاف پیش‌بینی کادر فنی که تصور مدال طلا از او داشتند، اظهار کرد: متقیان باید تمرینات خود را بازبینی کند تا در هانگژو دوباره روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد هر چند مدال برنز جهان و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس چیزی از ارزش‌ها و شایستگی این بانوی قهرمان پارالمپیک توکیو را کم نمی‌کند. درست است پیش‌بینی ما برای او مدال طلای جهان بود اما ورزشکار لیتوانی و برزیلی حضور پرقدرتی نسبت به او در این مسابقات داشتند. من به هاشمیه متقیان اعتماد دارم و معتقدم باید تمرینات خود را جدی‌تر از قبل پیگیری کند تا دوباره شاهد افتخارآفرینی او در مسابقات پیش‌رو باشیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.