تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر : 42673

وسلین سپاهان را هم نابود کرد و رفت

وسلین سپاهان را هم نابود کرد و رفت

مصطفی غلامی پیشکسوت هندبال در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی هندبال مردان و پایان حضور وویوویچ در ایران اظهار کرد: مجید رحیمی زاده بازیکن و مربی خوبی است و سال‌ها برای هندبال ایران زحمت کشیده است. او سال قبل در سپاهان بود و اکثر ملی‌پوشان با مربیگری او آشنایی

مصطفی غلامی پیشکسوت هندبال در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی هندبال مردان و پایان حضور وویوویچ در ایران اظهار کرد: مجید رحیمی زاده بازیکن و مربی خوبی است و سال‌ها برای هندبال ایران زحمت کشیده است. او سال قبل در سپاهان بود و اکثر ملی‌پوشان با مربیگری او آشنایی کافی را دارند. تیم ملی مردان سال‌ها است که در اختیار مربیان خارجی بوده و نتیجه نگرفته است اما امیدواریم رحیمی زاده با توجه به آشنایی که با هندبال کشور وتک تک بازیکنان دارد تیم خوبی را روانه مسابقات کند و نتیجه خوبی هم به ارمغان بیاورد تا رزومه خوبی برای مربیان داخل کشور باشد.
وی در خصوص عملکرد وویوویچ در مدت حضورش روی نیمکت تیم ملی گفت: وسلین سپاهان را هم نابود کرد و رفت. او مربی خوبی بود، کارنامه خوبی هم داشت اما در کشور ما کارایی نداشت. ما باید برای پایه‌ها مربی خارجی بیاوریم. بزرگسالان ما دیگر شکل و شمایل خود را گرفته‌اند. اگر بتوانیم سطح دانش پایه ها را به حد بالایی برسانیم خاطر جمع باشید مثل کشورهای قطر، بحرین، عربستان و کویت قوی می‌شویم. اگر پایه‌ها را قوی و حضور بازیکن خارجی را در لیگ‌برتر آزاد کنیم سطح دانش هندبال بالا می‌رود و هندبال خوبی خواهیم داشت. اکنون هم که یک مربی مصری برای پایه‌ها آورده‌اند. من خودم مدیر فنی تیم ملی نوجوانان هستم و به آزادمنجیری سرمربی تیم گفتم باید از حضور این مربی برای پیشرفت استفاده کنیم.
غلامی در ادامه گفت: وویوویچ دو سال در ایران بود و تنها یک مدال برنز کشورهای اسلامی را بدست آورد. دو سال در ایران بود و یک کلمه فارسی نتوانست یاد بگیرد. هر کسی دو سال در هر کشوری باشد خواهی نخواهی ۵۰ درصد  زبان آن کشور را یاد می گیرد. اخلاق خیلی بد دیگری هم که داشت این بود که اگر داور کوچکترین اشتباهی می‌کرد او دیگر تیم را رها می‌کرد. بارها من به او تذکر دادم که تیم را به خاطر اشتباه داور از دست ندهد. سه بازیکن خارجی هم برای جام باشگاه‌های آسیا برای سپاهان آورد که اصلا بدرد نمی خوردند. در کل عملکرد خوبی برای هندبال ایران نداشت.
مربی اسبق تیم ملی هندبال مردان در ادامه به گروه سخت ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: ایران در این مسابقات با ژاپن، نیوزلند و کره همگروه است. گروه سختی داریم و اگر لژیونرها بیایند و کنار جوانان باشند می‌توانیم نتیجه بگیریم. باید از تجربه لژیونرها و انگیزه جوانان استفاده شود تا به نتیجه برسیم. تیم‌های سختی در گروه ما هستند و باید بازیکنان ما بجنگند تا بتوانند نتیجه بگیرند.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که بیشتر مواقع بازیکنان با مربیان منتخب مشکل داشته و تیم را به حاشیه می‌برند، گفت: به نظر من بازیکنان حق دخالت در انتخاب مربی را ندارند. فدراسیون هندبال یک فرد را به عنوان مربی انتخاب می کند و بازیکنان باید در کنار او تمرین کنند. آنها باید از مربی اطاعت کنند و همکاری لازم را با او داشته باشند. بازیکن باید مربی را کمک کند اینکه هر بازیکن بخواهد در انتخاب مربی دخالت کند دیگر تیم ملی نیست. همه بازیکنان بایستی در خدمت سرمربی که فدراسیون انتخاب کرده باشند و اطاعت کنند و دنبال این باشند که نتیجه مطلوبی بگیرند.
پیشکسوت هندبال در مورد جهانی شدن تیم ملی گفت: زمان کافی تا مسابقات قهرمانی آسیا نداریم. خیلی سخت است که تیم ملی جهانی شود. دیر شروع کردیم و شرایط برایمان خیلی سخت خواهد بود. اکنون تیم به بازی تدارکاتی نیاز دارد و تمرین می‌خواهد. امیدوارم که جهانی شویم و هندبال ایران بعد از چند سال غیبت در جهانی دو دوره پیاپی مجوز بگیرد.
او در پاسخ به این سوال که ممکن است با این شرایط تا چند دوره دیگر باز جهانی نشویم، گفت: باید با تیم‌های قوی بازی کنیم و به مسابقات جهانی برسیم. به خاطر کرونا اتفاقات ناگواری برای سایر تیم‌ها افتاد و در آسیا شرکت نکردند و ما جهانی شدیم اما این که فایده ندارد. باید آنقدر خود را در آسیا قوی کنیم تا وقتی در مسابقات حاضر می‌شویم برای همه تیم‌ها زنگ خطر باشیم. هیات‌ها و باشگاه‌ها باید همکاری لازم را داسته باشند تا در آینده نزدیک بهترین تیم‌ها را آماده حضور در مسابقات کنیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.