تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 48303

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: ساکنان رفح را به مناطق دیگری منتقل می‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: ساکنان رفح را به مناطق دیگری منتقل می‌کنیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به احتمال یورش زمینی به رفح گفت: قبل از انجام این عملیات ساکنان رفح را به غرب غزه و یا مناطق دیگر منتقل خواهیم کرد. به نقل از الشرق الاوسط، وی مدعی شد که این رژیم قصد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به احتمال یورش زمینی به رفح گفت: قبل از انجام این عملیات ساکنان رفح را به غرب غزه و یا مناطق دیگر منتقل خواهیم کرد.
به نقل از الشرق الاوسط، وی مدعی شد که این رژیم قصد ندارد به غیرنظامیان در غزه آسیب برساند. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد و بر اثر آن بیش از ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.
کاتس همچنین افزود: آمریکا از اهداف جنگ علیه غزه حمایت می‌کند اما جو بایدن، رئیس جمهور این کشور می‌خواهد قبل از ورود به رفح برنامه‌ای برای انتقال مردم آن به مناطق دیگر وضع شود. بایدن می‌خواهد که شاهد یک برنامه منظم برای انتقال ساکنان رفح باشد. ارتش اسرائیل این کار را در شمال غزه انجام داد و اکنون نیز در رفح انجام می‌دهد.
در همین رابطه روزنامه «یسرائیل هیوم» شامگاه شنبه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی به سمت رفح در حرکت است و روسای دستگاه‌های امنیتی این رژیم طرح‌هایی را برای ادامه جنگ در جنوب نوار غزه تصویب کردند.
پیش از این «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن رد درخواست‌های فزاینده برای توقف حملات نظامی به غزه، متعهد شده بود که «کار را تمام کند.»
با اینکه رژیم صهیونیستی هنوز به طور علنی درباره جدول زمانی یورش زمینی به رفح صحبت نکرده، اما «بنی‌ گانتس» یکی از اعضای سه نفره کابینه جنگ نتانیاهو ۱۸ فوریه گفت: «اگر تا ماه رمضان اسرای ما در خانه نباشند، جنگ تا منطقه رفح ادامه خواهد یافت.» در همین زمینه، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در غزه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو هشدار داد: «در صورت حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح در غزه، ممکن است جنایات علیه بشریت در جنوب نوار غزه رخ دهد.» انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.