تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۴۴
کد خبر : 10434

واکنش غول گرجی به حضور رضازاده در قهرمانی جهان/ گفت‌وگوی جالب بین ۲ اسطوره

واکنش غول گرجی به حضور رضازاده در قهرمانی جهان/ گفت‌وگوی جالب بین ۲ اسطوره

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و این که تا چه اندازه مورد توجه نسل جدید وزنه‌برداری جهان قرار می‌گیرد، بیان کرد: من به دعوت فدراسیون ازبکستان در قهرمانی جهان حضور دارم. مسابقات خوبی است و ورزشکاران و مسوولان فدراسیون‌های مختلف از من استقبال کردند و حتی پرسیدند

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و این که تا چه اندازه مورد توجه نسل جدید وزنه‌برداری جهان قرار می‌گیرد، بیان کرد: من به دعوت فدراسیون ازبکستان در قهرمانی جهان حضور دارم. مسابقات خوبی است و ورزشکاران و مسوولان فدراسیون‌های مختلف از من استقبال کردند و حتی پرسیدند چرا کم‌تر در مسابقات حضور دارم. وقتی به سالن می‌روم خیلی از وزنه‌برداران با من عکس می‌گیرند و به من نشان می‌دهند که عکس وزنه زدن من در المپیک سیدنی و آتن را در تلفن همراه خود دارند که برایم خوشحال کننده بود. وقتی که برای تماشای رقابت  مصطفی جوادی در دسته ۸۱ کیلوگرم وارد سالن شدم، یک نفر عکسی از بلیت مسابقه دسته فوق سنگین المپیک آتن را به من نشان داد و گفت زمان المپیک آتن، مسابقه من را از نزدیک تماشا کرده است و واقعا برایم جالب بود که هنوز بلیت را نگه داشته است.

او در مورد دیدار با لاشا تالاخادزه، وزنه‌بردار مطرح گرجستان گفت: برای تماشای رقابت ایوب موسوی رفتم که تالاخادزه را در سالن مسابقه دیدم. پس از تمرین به سالن مسابقه آمده بود. او ورزشکار با اخلاق و با ادبی است و به من گفت که زمانی ۱۷ تا ۱۸ ساله بوده من را الگوی خود قرار داده است. هم‌چنین راجع به وزنه‌هایم در المپیک آتن و مسابقات جهانی قطر ۲۰۰۵ هم صحبت کرد. من هم  برای او آرزوی موفقیت کردم و گفتم امیدوارم بتواند در قهرمانی جهان رکوردهای خود را مجدد ارتقا دهد و سپس  خواست با هم عکس یادگاری بگیریم. واقعا  ورزشکار خوبی است و از اخلاق خوبی هم برخوردار است. 

رضازاده در پاسخ به این پرسش که تمایلی به بازگشت به وزنه‌برداری دارد؟ تصریح کرد: کار من وزنه‌برداری است و باید دید شرایط چگونه است. آن مدتی که بودم هر کاری از دستم برآمد را انجام دادم. نیت من کمک به وزنه‌برداری است و امثال من، کوروش باقری، بهداد سلیمی، حسین توکلی و سعید علی حسینی در ایران زیاد است و باید با همکاری، روی جوانان کار شود تا بیایند مدال بگیرند. همه باید هم دل باشند و نیت هم کمک کردن باشد نه این که شخصی بیاید برای خودش کار کند. وزنه‌برداری ایران مدال بگیرد کل خانواده وزنه‌برداری خوشحال می‌شوند و مردم هم دوست دارند وزنه‌برداری موفق باشد.

رضازاده در مورد نایب قهرمانی وزنه‌بردار ایران در جهان گفت: مصطفی جوادی وزنه‌های خوبی زد و رقابت هم حساس بود و اگر یک وزنه  را می‌انداخت، شاید نمی‌توانست مدال بگیرد؛ جوادی خیلی خوب وزنه زد. امیدوارم  تیم ایران در ادامه کار هم موفق باشد. مسابقات قهرمانی جهان و المپیک رویدادهای بزرگی هستند و مدال گرفتن در آن‌ها سخت است و وزنه‌برداران باید در این مسابقات تمام وزنه‌ها را بزنند تا نتیجه بگیرند.

او با اشاره به حضور تیم بانوان در قهرمانی جهان تاکید کرد: انتظار می‌رود بانوان وزنه‌های خوبی بزنند. آن‌ها واقعا دارند زحمت می‌کشند و از لحاظ تکنیک و قدرت بدنی شرایط خوبی دارند. به نظرم باید شرایطی در استان‌ها ایجاد شود تا سالن‌های تمرینی برای بانوان ایجاد شود و خانواده‌ها فرزندان خود را به وزنه‌برداری بیاورند. اگر این شرایط به وجود بیاید قطعا بانوان هم در المپیک مدال می‌گیرند.

این قهرمان پیشین جهان و المپیک در مورد وضعیت نامشخص وزنه‌برداری برای حضور در المپیک، تصریح کرد: وقتی با محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی صحبت می‌کردم عنوان کرد که تلاش می‌کنند وزنه‌برداری در المپیک باقی بماند اما باید نکاتی که کمیته بین‌المللی المپیک گفته است را انجام دهند. خود من امیدوارم وزنه‌برداری در المپیک بماند چون یکی از رشته‌های مدال‌آور برای ایران است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.