تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 34496

واشنگتن باز هم مدعی رهگیری پهپادهای آمریکایی توسط جنگنده‌های روسیه شد

واشنگتن باز هم مدعی رهگیری پهپادهای آمریکایی توسط جنگنده‌های روسیه شد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان عربی، نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که جنگنده‌های روسیه برای سومین بار در یک هفته اخیر سه فروند پهپاد آمریکایی مدل MQ-۹ Reaper را در آسمان سوریه رهگیری کردند. ژنرال الکس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان عربی، نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که جنگنده‌های روسیه برای سومین بار در یک هفته اخیر سه فروند پهپاد آمریکایی مدل MQ-۹ Reaper را در آسمان سوریه رهگیری کردند.
ژنرال الکس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای درباره این اتفاق گفت، در درگیری که تقریبا دو ساعت ادامه داشت، سه فروند پهپاد آمریکایی هنگام پرواز در آسمان سوریه توسط جنگنده‌های روس رهگیری شدند.
این فرمانده آمریکایی اظهار کرد: باز هم از روسیه می‌خواهیم استاندارهای تعریف شده از سوی نیروی هوایی را دنبال کند تا همه بتوانیم دوباره بر تضمین شکست دائمی داعش متمرکز شویم.
نیروی هوایی آمریکا پنج‌شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های روس برای دومین بار ظرف دو روز یک پهپاد آمریکایی را در آسمان سوریه تعقیب کردند.
یک روز قبل از آن نیز سه جنگنده روس سه پهپاد آمریکایی را در آسمان سوریه رهگیری کردند.
این در حالی است که «اولگ گورینوف»، نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه اعلام کرد که پهپادهای آمریکایی وارد حریم هوایی منطقه مانور نظامی مشترک نیروهای روسیه و سوریه شده بودند.
وی تاکید کرد که نیروهای روسیه مسؤول امنیت پرواز بدون هماهنگی پهپادهای آمریکا در آسمان سوریه نیستند.
البته این تنها پهپادهای آمریکایی نیستند که هدف تعقیب و رهگیری ارتش روسیه قرار می‌گیرند، پنج‌شنبه یک جنگنده روس مدلSU-۳۵  دو جنگنده رافال فرانسه را که در حال اجرای ماموریتی در نزدیکی مرزهای سوریه-عراق بودند، رهگیری کرد.
نیروی مسلح فرانسه در توییتی با اشاره به این درگیری اعلام کرد که دو جنگنده رافال برای جلوگیری از خطر برخورد، با یک مانور از جنگنده روس فاصله گرفتند.
هر دو کشور آمریکا و روسیه در سوریه فعالیت دارند، آمریکا بخشی از ائتلاف به اصطلاح ضد داعش است و روسیه نیز حامی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است.
علاوه بر این، در مارس نیز یک فروند جنگنده روس مدل SU-۲۷ با یک پهپاد آمریکایی مدلMQ-۹ Reaper بر فراز دریای سیاه برخورد کرد که در نتیجه آن پروانه پهپاد آمریکایی کنده شد و در نهایت در دریا سقوط کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.