تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر : 42245

نویسنده یهودی: اسرائیل رژیمی تروریستی است و نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد

نویسنده یهودی: اسرائیل رژیمی تروریستی است و نمی‌تواند فلسطینی‌ها را شکست دهد

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «میکو بیلد» فعال و نویسنده یهودی با اشاره به اینکه که سال ۱۹۶۱ در یک خانواده سرشناس در قدس اشغالی متولد شده است، گفت: پدرم ژنرال ارتش بود و پدربزرگم یکی از امضاکنندگان طرح تشکیل اسرائیل. در سال‌های جوانی به شدت تحت تاثیر افکار پدرم بودم و

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، «میکو بیلد» فعال و نویسنده یهودی با اشاره به اینکه که سال ۱۹۶۱ در یک خانواده سرشناس در قدس اشغالی متولد شده است، گفت: پدرم ژنرال ارتش بود و پدربزرگم یکی از امضاکنندگان طرح تشکیل اسرائیل. در سال‌های جوانی به شدت تحت تاثیر افکار پدرم بودم و مدتی هم در ارتش نیز خدمت کردم اما بعدها پشیمان شدم و از آن انصراف دادم.
بیلد با بیان اینکه جنگی ۷۵ سال قبل علیه فلسطینی‌ها آغاز شد، گفت: صهیونیسم به عنوان یک جنبش آغاز شد و در ادامه اسرائیل از این جنبش تشکیل شد و آن‌ها علیه ملت فلسطین اعلام جنگ کردند و ما در این جنگ شاهد پاکسازی نژادی، کشتار جمعی و آپارتاید بودیم.
این فعال و نویسنده یهودی با اشاره به سرکوب هر روزه فلسطینی‌ها در طول سال‌ها، اسرائیل را رژیمی تروریستی توصیف کرد و گفت: در حقیقت اسرائیل بر اساس نژادپرستی که مبتنی بر دروغ‌های بسیار بود، تشکیل شد.
او در ادامه جنگ ویرانگری را که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر علیه نوار غزه آغاز کرده، بسیار خصمانه توصیف کرد و گفت: اسرائیل در حال انتقام‌گیری است و خشم خود را بر سر افراد بی گناه و غیرنظامیان خالی می‌کند.

میکو بیلد

بیلد با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی دائما جنبش حماس را در این جنگ محکوم می کنند، گفت: تلاش‌هایی که برای محکومیت جنبش حماس انجام می‌شود، تنها برای دور کردن توجه‌ها از کشتار غیرنظامیان در غزه است.
این تحلیلگر تاکید کرد: محکوم کردن افرادی که مدت طولانی زیر فشار و ستم بودند، مضحک است چراکه مقاومت قابل پیش‌بینی بود، ما اگر بخواهیم مقاومت را نابود کنیم، باید این ستم را از بین ببریم، مقاومت همیشه پاسخی به ظلم و ستم است، فلسطینی‌ها بیش از ۷۵ سال را با سرکوب زندگی کردند و پاسخ آن‌ها به خشونت‌ها در بیشتر مواقع غیرمسلحانه بوده است.
او افزود: اگر هم چیزی مستحق محکومیت باشد، آپارتاید، خشونت، وحشی‌گری هر روزه در حق فلسطینی‌ها و بازداشت و قتل هزاران تن از آن‌ها در کرانه باختری و نیز رویکرد نژادپرستانه اسرائیل در حق آن‌هاست.
همچنین بیلد تاکید کرد: مشخص نیست این درگیری تا کجا پیش خواهد رفت اما چیزی که روشن است این است که بی شک اسرائیلی‌ها هرگز موفق به شکست فلسطینی‌ها نخواهند شد چه حماس باشد چه هر چیز دیگری، اهمیتی ندارد فلسطینی‌ها وابسته به کدام جنبش هستند، آن‌ها هرگز شکست نخواهند خورد.
او در پایان تصریح کرد: اسرائیل نماد تمامی بدی‌هاست و فراخوان برای حمایت از آن به کشتار، ویرانی و نژادپرستی بیشتر منجر خواهد شد و این به معنای ریخته شدن خون بی‌گناهان بیشتری است، این جنگی علیه صلح و عدالت است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.