تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 13185

میکرونزی موقتا خروج از انجمن اقیانوس آرام را کنار گذاشت

میکرونزی موقتا خروج از انجمن اقیانوس آرام را کنار گذاشت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، توقف سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در “فیجی” با هدف اطمینان دادن به رهبران جزایر اقیانوس آرام، از جمله میکرونزی نسبت به تعهد واشنگتن به تامین امنیت و واکسن کووید در میان افزایش کمک‌های چین و نفوذش در این منطقه است. در فوریه ۲۰۲۱، میکرونزی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، توقف سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در “فیجی” با هدف اطمینان دادن به رهبران جزایر اقیانوس آرام، از جمله میکرونزی نسبت به تعهد واشنگتن به تامین امنیت و واکسن کووید در میان افزایش کمک‌های چین و نفوذش در این منطقه است.

در فوریه ۲۰۲۱، میکرونزی و چهار کشور دیگر از “انجمن جزایر اقیانوس آرام” (PIF) خارج شده و اعلام کردند که توافقی غیررسمی برای انتخاب یک دیپلمات ارشد جدید از زیر منطقه میکرونزی آن‌ها رعایت نشد.

وزارت امور خارجه میکرونزی، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رایزنی‌ها درباره اصلاحات PIF که به رهبران این کشور ارائه شد، تصمیم گرفته شد، به طور موقت خروج از انجمن جزایر اقیانوس آرام لغو شود تا این اصلاحات ارائه‌شده از کشورها تا پیش از ژوئن ۲۰۲۲ محقق شود.

میکرونزی متشکل از چهار ایالت بوده و با جمعیتی کمتر از ۱۱۴ هزار نفر، در اقیانوس آرام غربی واقع شده و بیش از ۶۰۰ جزیره را شامل می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.