تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 37249

نخست وزیر قطر: از توافق ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

نخست وزیر قطر: از توافق ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر ابراز امیدواری کرد که توافق اخیر تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری دوحه به مذاکرات بیشتری درباره موضوع هسته‌ای ایران منجر شود. نخست وزیر قطر تأکید کرد که این کشور از

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر ابراز امیدواری کرد که توافق اخیر تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا با میانجی‌گری دوحه به مذاکرات بیشتری درباره موضوع هسته‌ای ایران منجر شود.
نخست وزیر قطر تأکید کرد که این کشور از توافق ایران و عربستان حمایت می‌کند چراکه این توافق به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند.
وی درباره روابط با چین گفت: ما معتقدیم که روابطمان با چین هیچگونه ضرری برای آمریکا ندارد بلکه برعکس نتیجه خوبی دارد.
این مسئول قطری تأکید کرد: ما برای تقویت بخش انرژی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های مختلف و تبدیل کشور به یک مقصد اقتصادی جهانی تلاش می‌کنیم. قطر یک میانجیگر شفاف صلح و قدرت اقتصادی برتر و هم‌پیمان مورد اعتماد برای حل بحران‌های بین‌المللی است.
آل ثانی درباره نقش قطر در پایان دوره اشغالگری آمریکا در افغانستان و تلاش‌های این کشور برای تحقق توافق میان طالبان و واشنگتن صحبت و تأکید کرد: قطر توانست بیش از ۸۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کند. قطر تلاش می‌کند تا نقشی در تقویت ثبات داشته باشد. ما برای مذاکره و همکاری میان کشورها و از بین بردن تمام مشکلات در منطقه و عبور از بحران‌ها تا زمان تحقق ثبات تلاش می‌کنیم.
وی درباره عادی‌سازی روابط میان تل آویو و ریاض گفت: ما هنوز خبر رسمی درباره ارتباط عربستان و اسرائیل را نشنیده‌ایم. درباره چنین اقدامی هر کشوری از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خودش تصمیم می‌گیرد. قطر درباره این مسئله به طرح صلح عربی توجه می‌کند. اسرائیلی‌ها اراضی فلسطینی را اشغال می‌کنند و این موضوع اصلی است.
وی تأکید کرد: جنگ در اوکراین به بخش انرژی جهانی خسارت زد و موجب بحران غذایی شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.