تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 42768

میرشفیعیان: هوادارِ واقعی باید در تمام لحظات از تیم حمایت کند

میرشفیعیان: هوادارِ واقعی باید در تمام لحظات از تیم حمایت کند

علیرضا میرشفیعیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با احترام به باشگاه فولاد، با توجه به شرایط نامساعد این تیم، تراکتور قطعاً باید فولاد را شکست می‌داد، گفت: هوادارِ واقعی باید در تمام لحظات از تیم حمایت کند. یک تیم نمی‌تواند همواره در کورس قهرمانی باشد، لیورپول چه قهرمان بشود چه نشود هوادارانش شعار

علیرضا میرشفیعیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با احترام به باشگاه فولاد، با توجه به شرایط نامساعد این تیم، تراکتور قطعاً باید فولاد را شکست می‌داد، گفت: هوادارِ واقعی باید در تمام لحظات از تیم حمایت کند. یک تیم نمی‌تواند همواره در کورس قهرمانی باشد، لیورپول چه قهرمان بشود چه نشود هوادارانش شعار “هرگز تنها قدم نخواهی زد” را در ورزشگاه سر می‌دهند. بحث نتیجه‌ گرفتن هم وجود دارد اما اگر هواداران، تراکتور را دوست دارند باید با همیشه از این تیم حمایت کنند. ورزشگاه یادگارامام (ره) را تاکنون مثل بازی با فولاد خالی ندیده بودم. اگر می‌گفتند بازی بدون تماشاگر است، تماشاگر بیشتر می‌آمد.
او ادامه داد: هواداران باید از تیم محبوبشان حمایت کنند. مدیرعامل و مدیران می‌آیند و می‌روند، سال‌ها همین بوده است‌، همه رهگذر هستند؛ اما تراکتور همیشه ماندگار است. اگر هوادار واقعی هستیم باید تحت هر شرایطی از تیم حمایت کنیم. این گله‌ای است که تاکنون از هواداران تراکتور نداشتم، آنها فهیم هستند. فشارهایی از لحاظ نتایج وجود دارد، اما باید تحت هر شرایطی از تیم حمایت کنند.
شجاع “رُک” است
میرشفیعیان در واکنش به انتقاد بی‌سابقه‌ی شجاع خلیل‌زاده از هواداران تراکتور مطرح کرد: باتوجه به شناختی که از شجاع دارم، لحن صحبت کردنش همین شکلی است و رُک است. او ناراحت شده بود، اما می‌توانست یک سری اصول را رعایت کند. انتقاد چیزی نیست که به هواداران بر بخورد. فشار زیادی روی کاپیتان تیم وجود دارد و باشگاه، بازیکنان و هوادار از او انتظار دارند. صحبت‌هایش برای تضعیف یا قرار گرفتن مقابل هوادار نبود، بلکه برای موفقیت تیم بوده است.
کاپیتان سابق تی‌تی‌ها درباره‌ عدم تشویق بازیکنان تراکتور توسط هواداران گفت: اگر بخواهیم از لحاظ روحی-روانی سطح آمادگی بازیکنان را پایین بیاوریم، بازیکن بازدهی‌اش را از دست می‌دهد. بهتر است بعد از بازی راجع به مشکلات صحبت شود.
عملکرد ضعیف تراکتور در نقل‌وانتقالات
او با بیان اینکه عملکرد تراکتور در نقل‌وانتقالات ضعیف بوده است، متذکر شد: این تیم هافبک دفاعی ندارد. مهاجم نوک ندارد و دروازه‌بان باید آلترناتیوی برای رقابت داشته باشد. در پست هافبک دفاعی هر بازی یک بازیکن تست می‌شود و دست خمس در این پست بسته است. این موضوع به عدم یارگیری صحیح در نقل‌وانتقالات برمی‌گردد. هافبک های تراکتور همه یک مدل هستند. هافبک‌دفاعی باید تخریب کننده و جنگنده باشد و هافبک‌های هجومی باید بازی‌ساز و خلاق باشند.
او در رابطه با ناکامی تراکتور برابر مدعیان فوتبال ایران گفت: سپاهان، استقلال و پرسپولیس به ترتیب یارگیری خیلی‌خوبی داشتند. سپاهان با خرید “کلیان امباپه” فاصله‌ای نداشت! این اتفاقات باعث شده تا کیفیت بالاتری داشته باشند و تراکتور به همین دلیل هر سه بازی با مدعیان را واگذار کرد.
میرشفیعیان تصریح کرد: هواداران تراکتور خود را جزو مدعیان می‌دانند و باید صبور باشند. بعضاً تیم‌ خوب بسته نمی‌شود و شرایط مناسبی ندارد. در تمام دنیا همین طور است؛ منچستریونایتد که یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های انگلیس است اکنون در لیگ جزیره شرایط خوبی ندارد.
حریف درونی یعنی ضعف خود ما
کاپیتان سابق تراکتور در واکنش به اظهار نظر مجید جلالی مبنی بر اینکه “حریفان درونی تراکتور، دلیل اصلی ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر هستند.” گفت: من به این موضوع ورود نمی‌کنم و با توجه به تجربه‌ای که دارم این حرف را قبول نمی‌کنم. قبل از لیگ‌برتری شدن تراکتور تفکری مبنی بر اینکه نمی‌گذارند تراکتور به لیگ‌برتر صعود کند در بین مردم وجود داشت، اما اعتقاد من این بود که اگر تیمی بخواهد صعود کند باید با انسجام بوده در بازی‌ها پیروز باشد. تراکتور به لیگ‌برتر آمد و با توجه به این تجربه، من حریف “درونی-بیرونی” را قبول ندارم. حریف درونی و بیرونی یعنی ضعف خود ما شاید دید ایشان هم همین بوده است.
او ادامه داد: من معتقدم یارگیری تراکتور امسال ضعیف بوده است. فصل گذشته اگر خمس زودتر می‌آمد اتفاقات بهتری می‌افتاد. خمس پارسال با تیمی که خودش نبسته بود، نتایج خوبی گرفت. به‌نظرم حریف درونی و بیرونی وجود ندارد. مسئله مهم‌تر از صعود به لیگ‌برتر نیست که در زمان حضور ما پس از هشت سال اتفاق افتاد.
پیشکسوت تراکتور گفت: بودجه‌ی برخی تیم‌ها فقط در صورت حضور در لیگ‌های پایین‌تر تعلق می‌گیرد و افراد اطراف این باشگاه‌ها از خدایشان است که تیم‌شان در لیگ‌های پایین‌تر حضور داشته باشد تا بودجه بگیرند. اما من چنین چیزی در تراکتور ندیدم. شاید منظور مجید جلالی چیز دیگری باشد.
کاپیتان سابق قرمزپوشان خاطرنشان کرد: تراکتور چاره‌ای ندارد و باید تا نیم‌فصل با همین روند و همین بازیکنان پیش‌ برود. نهایتاً می‌شود از تیم‌های پایه بازیکن اضافه کرد که آن هم شرایط خاص خودش را دارد. هواداران باید صبور باشند و تراکتور نباید امتیاز از دست بدهد که در هفته‌های پایانی لیگ‌برتر افسوسش را بخورد. من همیشه گفته‌ام، هوادار یک امتیاز است. اگر هوادار واقعی هستیم تیم ترک نکنیم. هواداران کاری به باشگاه نداشته باشند. کسی هستم که لازم باشد انتقاد می‌کنم و زمانی هم که قرار باشد حمایت کنم، این کار را انجام می‌دهم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.