تاریخ انتشار : شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 48972

موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با اعطای اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده در دوحه

موافقت کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با اعطای اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده در دوحه

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این افزایش اختیارات به تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در حالی تصویب شده که این تیم عصر روز جمعه تل‌آویو را به منظور از سرگیری مذاکرات درباره توافق تبادل اسرا در دوحه پایتخت قطر ترک کرد. به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، دیوید بارنیا، رئیس موساد قرار

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا، این افزایش اختیارات به تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در حالی تصویب شده که این تیم عصر روز جمعه تل‌آویو را به منظور از سرگیری مذاکرات درباره توافق تبادل اسرا در دوحه پایتخت قطر ترک کرد.
به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، دیوید بارنیا، رئیس موساد قرار است با ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و مقامات قطری و مصری دیدار کند.
این دومین بار است که تیم رژیم صهیونیستی‌ پس از مذاکراتی که دوشنبه گذشته انجام شد و نیز بلافاصله بعد از گفت‌وگوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای «کابینه جنگ» به دوحه می‌رود.
«کابینه جنگ» صبح جمعه نیز در جلسه‌ای که همزمان با ورود بلینکن به اراضی اشغالی برگزار شد، درباره تحولات جنگ اسرائیل در غزه، مذاکرات آتش‌بس و توافق تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس گفت‌وگو کرد.
در همین زمینه، بلینکن گفت که مذاکرات وی مربوط به اسیران بوده است.
وی افزود: ما یک تیم آمریکایی در دوحه داریم و مذاکرات برای پر کردن شکاف‌ها ادامه دارد و باید پیشرفت کرد.
دفتر نتانیاهو نیز شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که نتانیاهو با سفر هیئت اسرائیلی به ریاست بارنیا به قطر برای دیدار با برنز و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر موافقت کرده است. 
دفتر نتانیاهو افزود که این نشست با هدف فشار برای آزادی اسیران اسرائیلی که توسط جناح‌های مقاومت در نوار غزه بازداشت شده‌اند، برگزار می‌شود و افزود: نشست مقامات ارشد در چارچوب مذاکرات دوحه برگزار می‌شود و هدف آن تلاش‌ برای بازگرداندن اسیران است.
پیشتر بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی آتش‌بس برقرار شده بود که از ۲۴ نوامبر تا یکم دسامبر ۲۰۲۳ به مدت یک هفته ادامه داشت و طی آن آتش‌بس برقرار، اسرا مبادله و کمک‌های بشردوستانه بسیار محدود وارد غزه شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.