تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 29323

دارنده ۷ طلای المپیک بازنشسته شد

دارنده ۷ طلای المپیک بازنشسته شد

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، سوتلانا روماشینا یکی از پرافتخارترین ورزشکاران و شناگران در تاریخ بازیهای المپیک است. این ورزشکار که در المپیک توکیو نیز حضور داشت خبر از بازنشستگی خود داد. او با اعلام خبر بازنشستگی خود گفت: بعد از بازی‌های توکیو به زمان نیاز داشتم تا استراحت و ریکاوری

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، سوتلانا روماشینا یکی از پرافتخارترین ورزشکاران و شناگران در تاریخ بازیهای المپیک است. این ورزشکار که در المپیک توکیو نیز حضور داشت خبر از بازنشستگی خود داد.

او با اعلام خبر بازنشستگی خود گفت: بعد از بازی‌های توکیو به زمان نیاز داشتم تا استراحت و ریکاوری کنم و سپس به این نتیجه رسیدم که کارم را در ورزش انجام دادم و اکنون جا برای پیشرفت و بهتر شدن وجود ندارد. من دیگر در صحنه رقابت نخواهم بود ولی قطعا در ورزش باقی می مانم و دوست دارم مربی شوم و تجرباتی که در این سالها به دست آوردم را به نسل های بعد از خودم انتقال دهم. 

این ورزشکار ۳۳ ساله در هر رقابتی که حضور داشته است توانسته مدال طلا کسب کند و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران روسیه بوده است. 

او اولین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن حضور داشت و یک طلا کسب کرد. چهار سال بعد در لندن دو طلا کسب کرد و در المپیک ۲۰۱۶ ریو  و۲۰۲۱ توکیو نیز دو مدال طلا کسب کرد تا در مجموع ۷ طلای المپیک داشته باشد.

این شناگر روس همچنین ۲۱ مدال طلا در قهرمانی جهان و ۱۳ طلا در قهرمانی اروپا نیز در کارنامه خود دارد و با ۷ طلا در رده بیست و چهارم پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک است فهرستی که در صدر آن مایکل فلپس قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.