تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر : 43326

منبع مالی آوردن “کرامنیک” در فدراسیون ذخیره شده است/ در شطرنج بانوان عقب‌ماندگی فنی داریم

منبع مالی آوردن “کرامنیک” در فدراسیون ذخیره شده است/ در شطرنج بانوان عقب‌ماندگی فنی داریم

شهرام عظیمی امروز ۲۱ آذرماه در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج خوزستان، با تمجید از بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اظهارکرد: بنی‌تمیم نعمت بزرگی برای ورزش خوزستان است. او و نیز عملکرد و نیتش را می‌شناسم و به نظر من باید قدر این نعمت خوب را دانست و شاکر خداوند باشیم که چنین فردی

شهرام عظیمی امروز ۲۱ آذرماه در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج خوزستان، با تمجید از بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اظهارکرد: بنی‌تمیم نعمت بزرگی برای ورزش خوزستان است. او و نیز عملکرد و نیتش را می‌شناسم و به نظر من باید قدر این نعمت خوب را دانست و شاکر خداوند باشیم که چنین فردی سکان بسیار سنگین ورزش و جوانان خوزستان را عهده‌دار است. بنی‌تمیم زمانی که در وزارت ورزش و جوانان و در فدراسیون کشتی فعالیت داشت عملکرد بسیار موفق و قابل دفاعی داشت. جا دارد از او که باعث شد بعد از ۲۵ ماه مجمع انتخاب رئیس هیات شطرنج خوزستان برگزار شود قدردانی کنم. چالش‌هایی وجود داشت که تاکنون مجمع انتخاب رئیس هیات شطرنج خوزستان برگزار نشده بود.
شطرنج خوزستان روزهای خوبی را طی خواهد کرد به گزارش ایسنا، وی با تبریک به رئیس جدید هایت شطرنج خوزستان، ادامه داد: مطمئنم شطرنج در خوزستان مثل سال‌های گذشته، روزهای خوبی را طی خواهد کرد. خانم افشین که دو دوره سرپرستی هیات شطرنج خوزستان را بر عهده داشت واقعاً از حق خوزستان دفاع می‌کرد و مانند یک رئیس احساس مسئولیت داشت. او بسیار پرتوان، پرکار و پردغدغه تلاش می‌کرد و به دنبال این بود که منافع شطرنج خوزستان متضرر نشود که عملکرد وی جای تقدیر و تشکر دارد.
در روزهای آینده به سرعت فدراسیون را ترک خواهم کرد سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: من در روزهای آینده به سرعت فدراسیون را ترک خواهم کرد و جا دارد از اعتماد وزیر ورزش به بنده تشکر کنم. اهل بن‌بست انگاری نیستم و باید بگویم ورزش بهترین روزهای خود را سپری می‌کند و خواهد کرد زیرا یک فرد متخصص که سلول‌های تمام ورزشی‌ها را می‌شناسد اکنون سکاندار وزارت ورزش و جوانان است. به نظر من اگر در زمان آقای هاشمی وزیر ورزش اتفاقی در ورزش نیفتد واقعیت این است در زمان‌های آینده نیز خیلی به سختی می‌توان منتظر روزهای خوب بود. دو هفته پیش از وزیر ورزش درخواست داشتم فدراسیون شطرنج را تعیین تکلیف کند تا من در سمت جدید در وزارت ورزش و جوانان تمرکز داشته باشم اما هنوز فردی برای فدراسیون شطرنج انتخاب نشده است که از آقای پولادگر هم خواستم به انجام این کار سرعت ببخشد که امیدوارم همین ساعت‌ها چنین اتفاقی رقم بخورد.
فدراسیون را با انبوهی از بدهی تحویل گرفتم وی افزود: فدراسیون را از نظر مالی با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و انبوهی از بدهی تحویل گرفتم و مسیر روی ریل و کانال خود پیش نمی‌رفت؛ اتفاقاتی رقم خورده بود که باعث شده بود خزانه خالی باشد و حساب ارزی و ریالی نداشتیم و ۹۲ هزار یورو به فیده بدهکار بودیم. ضمن اینکه یک میلیارد تومان هم در داخل به قصاب و بقال و … بدهکار بودیم. حتی ۱۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی و ۲ میلیارد تومان هم بدهی از بابت برق داشتیم.
کسی بخواهد اتفاقات هانگژو را منتسب به خود بداند حتما باید در خود تجدیدنظر کند عظیمی خاطرنشان کرد: به هر حال مأموریت من همیشه این بوده که مشکلات را حل کنم و این‌ در شرایطی بود که باید تیم را هم برای حضور در بازی‌های آسیایی به هانگژو اعزام می‌کردیم. در این زمینه خدا به ما کمک کرد و اگر کسی بخواهد اتفاقات هانگژو و قهرمانی تیم ملی را منتسب به خود بداند حتماً باید در خود تجدیدنظر کند. به هر حال عواملی دست به دست هم دادند تا این موفقیت رقم خورد که باید این شرایط حفظ شود. پویا ایدنی از دل جامعه شطرنج خوزستان بزرگ شده است و در همین مسابقات هانگژو میز سه را مثل یک مرد چسبیده بود و در این میز فکر می‌کنیم فقط یک باخت داشتیم. خوشبینانه‌ترین افراد هم عنوان می‌کردند در بهترین حالت پیش‌بینی ما این بود که تیم ملی ایران سوم شود یا در یکی از رده‌های چهارم یا پنجم قرار بگیرد.
منبع مالی آوردن کرامنیک در فدراسیون ذخیره شده است وی با بیان این که در حال حاضر ۶ میلیارد تومان بدهی را پس دادیم، ادامه داد: همچنین قول دادم کرامنیک را به ایران بیاورم؛ در حال حاضر ۵ نفر مربی در کل دنیا می‌توانند به تیم ملی شطرنج ایران کمک کنند و توانستیم با کرامنیک که مربی سطح بالای شطرنج به توافق ضمنی برسیم و قرار شد در ۲۰۲۴ به ما وقت بدهد و به ایران بیاید و باید این اتفاق رقم بخورد تا مردم خوشحال شوند. پولی که باید بابت حضور این مربی بدهیم بسیار سنگین است و ساعتی حدود ۳۰۰ یورو است و باید بگویم همین الان که خدمت شما هستم این منبع مالی برای آوردن کرامنیک در فدراسیون شطرنج ذخیره شده است و نفر بعدی که جایگزین من در این فدراسیون می‌شود باید کرامنیک را به ایران بیاورد. شطرنج ایران این پتانسیل را دارد که در سکوی اول دنیا قرار بگیرد.
سینا موحد پرآوازه‌ترین شطرنج‌باز ایران خواهد شد سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: سینا موحد شطرنج‌باز خوزستانی پرآوازه‌ترین شطرنج‌باز ایران در سنوات اخیر خواهد شد، فقط باید کمی از او حمایت کرد و همه چیز پول نیست.
هنوز امارات به ایران ویزا نداده است وی با بیان اینکه هنوز امارات به ایران برای حضور در مسابقات شطرنج در العین ویزا نداده است، تصریح کرد: فشار دیپلماسی آوردیم و خودم هم شخصاً صحبت کردم. به هر حال میزبان متعهد شده است و باید ویزا بدهد اما هنوز این اتفاق رقم نخورده است.
منبع اصلی استعدادها در آموزش و پرورش است عظیمی خاطرنشان کرد:به من پولی به عنوان پاداش هانگژو داده شد که هر طور صلاح می‌دانم آن را هزینه کنم که خدا می‌داند ریالی از آن را برای خودم برنداشتم. همچنین تاکنون یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان پول به هیات‌های سراسر کشور داده‌ام که در سال‌های گذشته چنین اتفاقی رقم نخورده بود. البته این پول را از جیب خودم ندادم و پول‌هایی که به فدراسیون داده شده بود را مدیریت کردم و توانستم اقداماتی را برای شطرنج ایران انجام دهم. به هر حال اگر کارهایی که من انجام داده‌ام خوب است از هیات خوزستان نیز می‌خواهم این مدل را کوچک کرده و در این استان انجام دهد. اجازه ندهید کار از دست‌تان در هیات شطرنج خوزستان دربرود و کار به خوبی مدیریت شود. اگر به دامن آموزش و پرورش متصل شویم اتفاق خوبی است. همیشه اعتقادم بر این بوده است منبع اصلی استعدادها در آموزش و پرورش است.
در شطرنج بانوان عقب‌ماندگی فنی داریم وی با بیان اینکه یک عقب‌ماندگی فنی در شطرنج بانوان داریم، گفت: ان شاءالله اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خواهد خورد. باید به شطرنج بانوان با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی کمک کرد و اقدامات جهادی داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.