تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 34886

ملت ایران از هر فرصتی برای ابراز عشق و ارادت خود به اهل بیت(ع) استفاده می کند

ملت ایران از هر فرصتی برای ابراز عشق و ارادت خود به اهل بیت(ع) استفاده می کند

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور های آفریقایی از جمله کنیا، اظهار کرد: حدود دو دهه از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی شگفت انگیز قاره آفریقا غفلت کردیم؛ این در حالی است که این قاره در حوزه واردات و صادرات جایگاه ویژه ای

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور های آفریقایی از جمله کنیا، اظهار کرد: حدود دو دهه از ظرفیت های سیاسی و اقتصادی شگفت انگیز قاره آفریقا غفلت کردیم؛ این در حالی است که این قاره در حوزه واردات و صادرات جایگاه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به برخورداری آفریقا از بزرگترین آبراهه های جهان و وجود ۳۰ درصد معادن دنیا در این قاره، متذکر شد: ۶۵ درصد اراضی این قاره قابل کشاورزی بوده و می تواند فرصت خوبی برای تولید و درآمد ارزی باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه طی دهه های اخیر بسیاری از کشورها در حال رقابت برای نقش آفرینی اقتصادی در آفریقا بودند، خاطرنشان کرد: متاسفانه به بهانه های واهی برخی سیاستمداران گذشته مانند فقیر بودن این قاره از ظرفیت های تجاری آن بی بهره ماندیم، اما سفر رئیس جمهور می تواند نقطه آغازی برای برقراری ارتباطات اقتصادی با کشورهای آفریقایی باشد.
امام جمعه رشت در ادامه به راهپیمایی چند کیلومتری عید غدیر امسال در کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران احیاگر جریان غدیر است و قطعا در امتداد جریان غدیر حرکت می کند، زیرا غدیر حافظ دین احکام الهی و ارزش های دینی است و ملت ایران نشان داد که جریان غدیر را ادامه می دهد.
وی عید غدیر امسال را نوعی تقویت وحدت و انسجام ملی دانست و تاکید کرد: ملت ایران بصیر و هوشیار است و علیرغم تبلیغات دشمن با هدف دور کردن مردم از معنویات و سیاه نمایی درباره وضعیت اقتصادی جامعه، شاهد افزایش روزافزون کارهای خیر و انفاق و کمک به نیازمندان هستیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران از هر فرصتی برای ابراز عشق و ارادت خود به اهل بیت(ع) استفاده می کند، ادامه داد: ملت ایران می داند که دشمن به دنبال جدا کردن مردم از دین است و لذا در جریان اغتشاشات اخیر، مردم اجازه ندادند که هویت دینی و معنوی ایرانی ها مورد خدشه دشمن قرار بگیرد.
وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور فرانسه و اقدامات دولت این کشور علیه مردم، اضافه کرد: خشونت در پلیس فرانسه بسیار رایج است، اما مدعیان آزادی همواره ایران را متهم به خشونت علیه مردم می کنند، زیرا می خواهند جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ فرانسه حتی اجازه دخالت به کشورهای اروپایی را نمی دهند و در حال فرافکنی درباره حوادث اخیر است.
امام جمعه رشت همچنین به فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و یادآور شد: طبق منویات رهبر انقلاب، اعتبار شورای نگهبان هم وزن قانون اساسی است و لذا مسئولیت این شورا خطیر و سنگین بوده و نباید اجازه دهیم که دشمن به این جایگاه مهم در نظام اسلامی خدشه وارد کند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.