تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 37261

مقامات هاوایی «شرکت‌های برق» را مقصر وقوع آتش‌سوزی‌های مرگبار اخیر می‌دانند

مقامات هاوایی «شرکت‌های برق» را مقصر وقوع آتش‌سوزی‌های مرگبار اخیر می‌دانند

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از «ان اچ کی»، این شکایت روز پنج‌شنبه تسلیم دادگاه ایالتی هاوایی شد. مقام‌های این بخش مدعی هستند بی‌توجهی این شرکت‌های برق، منجر به این آتش‌سوزی‌ها شده است. این آتش‌سوزی‌های جنگلی که از هشت اوت آغاز شدند، به ویرانی شهرک «لاهاینا»ی مائوئی که به جاذبه‌های

به گزارش برگزیده ها به نقل از ایسنا به نقل از «ان اچ کی»، این شکایت روز پنج‌شنبه تسلیم دادگاه ایالتی هاوایی شد. مقام‌های این بخش مدعی هستند بی‌توجهی این شرکت‌های برق، منجر به این آتش‌سوزی‌ها شده است.
این آتش‌سوزی‌های جنگلی که از هشت اوت آغاز شدند، به ویرانی شهرک «لاهاینا»ی مائوئی که به جاذبه‌های تاریخیش معروف بود، منجر شدند و دست‌کم ۱۱۵ کشته بر جای گذاشتند.
در این شکایت، شرکت‌های مدعی‌علیه متهم شده‌اند که با وجود هشدار سازمان ملی هواشناسی مبنی بر بالا بودن خطر وقوع آتش‌سوزی به واسطه وزش بادهای شدید ناشی از یک توفان و نیز هوای خشک، جریان برق را قطع نکرده‌اند.
در این شکایت همچنین استدلال شده است که عدم حفظ عملکرد سیستم و شبکه برق باعث بروز مشکلات زنجیره‌ای و آغاز این آتش‌سوزی‌های گسترده شده است.
پیشتر در ماه میلادی جاری، گروهی از سکنه لاهاینا از این شرکت‌ها و طرف‌های دیگر به دادگاه شکایت کرده و مدعی شدند که آنها اقدامات لازم را اتخاذ نکرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ارزش سهام «صنایع برق هاوایی» که یکی از شرکت‌های مدعی‌علیه است، هفته جاری بیش از ۴۰ درصد سقوط کرده است. این خبرگزاری همچنین گفت که این شرکت از زمان آغاز این آتش‌سوزی‌ها بیش از نیمی از ارزش بازاری خود را از دست داده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.